Skip to main content

the reasons why

salam.

kenapa aku buat blog?
aku buat blog atas dasar pujukan member aku. LOL. seriusly oh.
dan juga sebab aku terpengaruh dengan komuniti 91 yang aku sayang itu.
mostly mereka sume ada blog an. so aku macam aku pon nak satu.
maka terbitlah blog ini yaw. pffft. name blog awalan tatau. tapi memang dah banyak kali tuka.
URL kebudakan ini jer x tukaq. akuskevampire? kebudakan nye aku. 

sama?

motif buat blog?
motif awalan blog ini adalah untuk meluahkan rasa hati jiwa kalbu ini je. dulu dulu time muda mudi aku jiwang karat gilo.
xcaya, g baca post dulu dulu. (rajin gilo kot kalo ko geledah post lama gua. lol) 
time aku wat dulu aku baru lepas patah hati dengan sorang mamat ni. so, mostly akan ada tulisan aku yang berlabels emosi dan sarat dengan kata kata sedih atau ayat cliche orang patah hati. kelaka, yes. :)
bile aku da makin tua, dah 20 tahun. tulisan aku semakin matang.
aku mula kenal agama makanya entry jiwang jiwang aku mula letak tepi. 
aku tulis pasal personal things, tapi aku tapis.
mana yang sesuai dibaca, di share aku share.
dan aku mula share la dengan readers aku info info berguna. keh keh, berguna la sangat kan? 

catch it

kesimpulannya
aku suke blogging.sebab aku boleh bercerita, walau xda sapa baca aku kisah ape.
( kalau ada yang baca, terima kasih sangat. may ALLAH bless u. )
dari aku bercerita dengan MANUSIA, buat hati sakit untuk apa kan?
aku suke blogwalking, and kadang kadang aku tinggalkan jejak. 

comel-ness
makanya
aku hanya nak hidup harmoni saja dalam dunia blogging ni.
aku xnak sebab aku baca benda benda xpatot, 
hati murni innocent aku ni senang bertukar wajah boleh bertukar suara.
baca pasal buat duit, teros jadi tamak haloba (oh, ntah ape ape, kan?)


akhir kata
aku suke blogging dan aku suke kenal manusia dengan cara macam ni. (one of the way to know people)

ayat cliche blogger dari aku.
kalau x suka sile tekan butang pangkag di upper right corner. 
simple pimple je awak. XP

Comments

FH said…
haha blog memang tempat luahan perasaan. ;)
Lovely Bella said…
aku juga suke berblogging.. berbueno! erk..
Yana said…
hehe.. suka entry ni. pic first tu, mmg sama lah muka. haha
Nik Lisa said…
@Lovely Bella

heh, tibe tibe lak ko kua berbueno. haha
Nik Lisa said…
@Yana

thanx suka.
sama kot. sama gila.

Popular posts from this blog

MOVIES : DEVIL + RESIDENT EVIL AFTERLIFE

semalam movie marathon lagi. tapi style baru. kalo style lama, aku lepak je kat rumah or kolej. tengok movie kat laptop. tapi semalam aku tengok movie len skit. orang panggil. movie marathon style orang kaya kaya. ye, dengan xsedar diri nye aku telah tengok wayang dua kali dekat panggung wayang. hahahha. terok kot. banyak betol duit. haih. haih. haih. yang pasti aku tengok DEVIL devil ni macam cerita bunuh bunuh la jugak. roh orang mati kena bunuh, datang balas dendam kat orang yang bunuh dia tuh. scene banyak kat dalam lif. ngeri la cara die bunuh sume. huu. menakotkan. and RESIDENT EVIL n bukan 3d. xda duit da. wuwuwu. what i can say as one of resident evil punye gamers. i expect more action. cerita dia macam lame gile. tempat pon. all white. wuuu, tau x dah bape banyak movie buat tempat all white. bosan tau x. dah la aku xpaham ending die. salah aku kot bengap. =.= okay, bye.

nak tahu apa rupe kraken?

do u know kraken? kraken tuh macam satu binatang lah. yang menggerunkan. i know pon sebab hari tuh tengok movie clash of the titans.  so, nak tahu how it look likes? gerun sangat ke? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  TADAA! OMG. i am in tears. LOL. funny meh. HAHA FMTU ; semakin hari semakin risau. hurm

hadiah wanita tiap bulan

salam every month, woman are given their own special time to experience menstrual cycle. atau period orang kita selalu dok panggil. time ni lah mood jadi x stabil. sebab hormone dah naik turun. yang sepatutnya turun naik, yang naik turun. maka senang lah bagi perempuan itu mengeluarkan kata kata nista, yang berbisa. dan boleh membuatkan telinga si pendengar bernanah dan hati pon jadi panas. jadi, haruslah kamu menjaga hati wanita wanita yang sedang period, atau akan period. senang cerita, jangan cari pasal. biasanya, perkara ini akan reda bila nak hujung hujung period. how its happen? tengok day 6 tuh, HORMONE HELL. a very bad day lah to mess with us.  yang paling xbest, kalau sakit over sangat, dan kepala pening pening. segala benda nak buat sume x jadi. serius x suka.  how to cure it? amik je pontalon, painkiller tuh. -.-" the very least i can do when having exaggerated pain during menses. *namun begitu ye kawan kawan, ubat jangan makan selalu. nanti kidney tersumb