Skip to main content

osce and ospe.

salam.

saya dah habis dua paper !
SAQ and PBQ bye bye... !

dan hai OSPE and OSCE.

semoga saya berjaya meng-identify makhlus makhlus halus di dalam microskop.
semoga saya berjaya memberi characteristic mereka dengan betul.
semoga saya berjaya me-neka nama nama pelik yang terdapat di patung patung terpilih.
semoga saya berjaya menemu ramah primer yang berlakon sakit itu.
semoga saya berjaya membuat diagnosis dengan betol.
semoga saya berjaya bercakap dengan lancar dan tenang, dan tanya semua soalan yang berkaitan dengan system review.
semoga saya berjaya menulis treatment apa yang sesuai kalau bacteria sekian sekian buat infection.
contohnya kalau staph aureus kita kena kasi cloxacilim. kalau strep pyogene pula, kita kena kasi penicilin.
tapi itu saya rasa semua orang pon tahu.
semoga saya berjaya ingat semuanya. 

amin. :)

taken with uws loaded with ebx. my house
xsabar nak balik rumah. honeymoon dua minggu. awwh

k bye.

Comments

Anisa said…
waa
bestnye kamu bercuti cutiiii
Nik Lisa said…
@Anisa Hang Tuah

sebab kita xcuti lagi. hehe
jgn jeles. :P
Ain Zulaikha said…
huhuhuhu sy kat sini terkial2 duk start belajar lagi.. bila nak cuti sem balik ni T_T
Nik Lisa said…
@Ain Zulaikha

awak baru start sem. sila belajar dengan gigih ye. :P
Asy_raAf said…
aku rs mcm penah cloxacilim ngan penicilin... nama ubat kan??? ^.^
katak hijau said…
tnye ckittt...

cmera lomo ni guno filem ko digital?hoho
Nik Lisa said…
@katak hijau

filem la.
digital boleh wat eh...
nuraru said…
wuuuuuuwuuuuu...
xbleh jwb dgn jayanya..
sedeh T.T
Nik Lisa said…
@she wrote

agak la. sedih siot. T_T

Popular posts from this blog

MOVIES : DEVIL + RESIDENT EVIL AFTERLIFE

semalam movie marathon lagi. tapi style baru. kalo style lama, aku lepak je kat rumah or kolej. tengok movie kat laptop. tapi semalam aku tengok movie len skit. orang panggil. movie marathon style orang kaya kaya. ye, dengan xsedar diri nye aku telah tengok wayang dua kali dekat panggung wayang. hahahha. terok kot. banyak betol duit. haih. haih. haih. yang pasti aku tengok DEVIL devil ni macam cerita bunuh bunuh la jugak. roh orang mati kena bunuh, datang balas dendam kat orang yang bunuh dia tuh. scene banyak kat dalam lif. ngeri la cara die bunuh sume. huu. menakotkan. and RESIDENT EVIL n bukan 3d. xda duit da. wuwuwu. what i can say as one of resident evil punye gamers. i expect more action. cerita dia macam lame gile. tempat pon. all white. wuuu, tau x dah bape banyak movie buat tempat all white. bosan tau x. dah la aku xpaham ending die. salah aku kot bengap. =.= okay, bye.

nak tahu apa rupe kraken?

do u know kraken? kraken tuh macam satu binatang lah. yang menggerunkan. i know pon sebab hari tuh tengok movie clash of the titans.  so, nak tahu how it look likes? gerun sangat ke? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  TADAA! OMG. i am in tears. LOL. funny meh. HAHA FMTU ; semakin hari semakin risau. hurm

hadiah wanita tiap bulan

salam every month, woman are given their own special time to experience menstrual cycle. atau period orang kita selalu dok panggil. time ni lah mood jadi x stabil. sebab hormone dah naik turun. yang sepatutnya turun naik, yang naik turun. maka senang lah bagi perempuan itu mengeluarkan kata kata nista, yang berbisa. dan boleh membuatkan telinga si pendengar bernanah dan hati pon jadi panas. jadi, haruslah kamu menjaga hati wanita wanita yang sedang period, atau akan period. senang cerita, jangan cari pasal. biasanya, perkara ini akan reda bila nak hujung hujung period. how its happen? tengok day 6 tuh, HORMONE HELL. a very bad day lah to mess with us.  yang paling xbest, kalau sakit over sangat, dan kepala pening pening. segala benda nak buat sume x jadi. serius x suka.  how to cure it? amik je pontalon, painkiller tuh. -.-" the very least i can do when having exaggerated pain during menses. *namun begitu ye kawan kawan, ubat jangan makan selalu. nanti kidney tersumb