Skip to main content

MOVIES : SINI ADA HANTU(MALAY) + HOW TO TRAIN UR DRAGON

seriues weh, semalam aku macam sulit sikit nak decide nak tengok movie apa.
semalam aku pergi jalan jalan.
susah kot nak decide. wuu.
sebab YOGI BEAR dah tengok, GREEN HORNET dah tengok jugak.
dua dua aku bagi ibu jari tangan.

yang banyak nye cerita cina, hong kong semua.
aku xlayan sangat~

cerita made in MALAYSIA pulak, ada cerita KHURAFAT and SINI ADA HANTU je.

tibe tibe ternampak satu cerita orang putih, tajuk.
"no string attached" pukul 12.20.
teros excited, then decide nak tengok cerita ni.

sekali dah sampai kat kaunter, tukang jaga kaunter cakap.
ni midnight show, nak ke?
rupe rupenye 12.20 AM, bukan PM.
adoyai.

akhirnya..
sebab khurafat showtime die petang(aku p sana pagi), aku pon tengok la citer SINI ADA HANTU.


bagi aku la..
citer ni biasa biasa je.

sinopsis serba sedikit la eh aku cerita.

due orang mamat ni kerja driver, hantar barang2.
then dorang ditugaskan untuk menghantar keranda ada mayat datuk tuan punye company.
sebab tuan punye company nak mayat tuh sampai pagi esok nye pukul 8.
nak x nak, mereka kena lah gerak malam tuh jugak.

so, nak dijadikan cerita. on the way dorang nak hantar mayat tuh.
dorang bercerita lah pasal cerita hantu.
hantu satu - hantu pokok pisang.
hantu dua - hantu nombor ekor
hantu tiga - hantu asrama


sort of cerita dalam cerita lah movie ni.

hantu dia macam dah common sangat.
kalau aku bercerita dengan kawan aku pon, hantu hantu di atas jugak yang biasa kuar.
especially hantu asrama. kuikui.
yang konon nye, tanah sekolah tuh dulu camp orang jepun.
sebab tuh dengar orang berkawad la ape sume. 

kalau korang nak tengok movie then rasa puas, berbaloi harga tiket.
cerita ni memang not in the list la.
kalau saja saja nak masuk, bosan ke ape ke.
boleh la tengok. ada ah gak kelaka boleh gelak sikit sikit. :)

and satu lagi, aku baru pas tengok cerita INI


HOW TO TRAIN YOUR DRAGON.

sumpah best gila! :)

Comments

Ze_Mhis said…
ni cite indonesia ke malaysia? saya kurang minat cite melayu sebab susah nak jumpa yang best. tapi hantu kak limah balik rumah memang best! how to train ur dragon pun best.

happy blogging
Nik Lisa said…
@Piah Becok

cite melayu. dah cakap dah, mesti xbaca habis ni. keh keh.

Popular posts from this blog

MOVIES : DEVIL + RESIDENT EVIL AFTERLIFE

semalam movie marathon lagi. tapi style baru. kalo style lama, aku lepak je kat rumah or kolej. tengok movie kat laptop. tapi semalam aku tengok movie len skit. orang panggil. movie marathon style orang kaya kaya. ye, dengan xsedar diri nye aku telah tengok wayang dua kali dekat panggung wayang. hahahha. terok kot. banyak betol duit. haih. haih. haih. yang pasti aku tengok DEVIL devil ni macam cerita bunuh bunuh la jugak. roh orang mati kena bunuh, datang balas dendam kat orang yang bunuh dia tuh. scene banyak kat dalam lif. ngeri la cara die bunuh sume. huu. menakotkan. and RESIDENT EVIL n bukan 3d. xda duit da. wuwuwu. what i can say as one of resident evil punye gamers. i expect more action. cerita dia macam lame gile. tempat pon. all white. wuuu, tau x dah bape banyak movie buat tempat all white. bosan tau x. dah la aku xpaham ending die. salah aku kot bengap. =.= okay, bye.

nak tahu apa rupe kraken?

do u know kraken? kraken tuh macam satu binatang lah. yang menggerunkan. i know pon sebab hari tuh tengok movie clash of the titans.  so, nak tahu how it look likes? gerun sangat ke? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  TADAA! OMG. i am in tears. LOL. funny meh. HAHA FMTU ; semakin hari semakin risau. hurm

hadiah wanita tiap bulan

salam every month, woman are given their own special time to experience menstrual cycle. atau period orang kita selalu dok panggil. time ni lah mood jadi x stabil. sebab hormone dah naik turun. yang sepatutnya turun naik, yang naik turun. maka senang lah bagi perempuan itu mengeluarkan kata kata nista, yang berbisa. dan boleh membuatkan telinga si pendengar bernanah dan hati pon jadi panas. jadi, haruslah kamu menjaga hati wanita wanita yang sedang period, atau akan period. senang cerita, jangan cari pasal. biasanya, perkara ini akan reda bila nak hujung hujung period. how its happen? tengok day 6 tuh, HORMONE HELL. a very bad day lah to mess with us.  yang paling xbest, kalau sakit over sangat, dan kepala pening pening. segala benda nak buat sume x jadi. serius x suka.  how to cure it? amik je pontalon, painkiller tuh. -.-" the very least i can do when having exaggerated pain during menses. *namun begitu ye kawan kawan, ubat jangan makan selalu. nanti kidney tersumb