Skip to main content

perlu ke? dan salam maulidur rasul.

salam.

semalam, ada tayangan sejam di lecture hall.
pasal rasul kita, muhammad s.a.w
hati ini tersentuh. sungguh.

bagaimana salasilah nabi. 
kemudian, macam mana nabi berhijrah ke madinah, dan disambut baik pula kedatangan mereka.
bagaimana nabi kita ni sanggup berperang, kena caci, kena baling semata mata nak sebarkan agama islam.
mendengar khutbah nabi yang terakhir. banyak pesanan nabi bagi kat kita.
dan akhirnya, saat saat nabi mati. ya Allah, sedih nya. masa tu pon dia ingat lagi kat kita. 

aku nak jumpe manusia mulia ni. manusia mulia yang sayang sangat kat kita.


tapi, kalau tengokkan dosa aku sekarang.
lagi pentingkan urusan duniawi, memang aku malu sangat nak jumpe nabi nanti, kat akhirat, kat padang mahsyar.
tapi tuh la, aku menaip sini memang senang.
nak berubah tuh yang bapak susah gila, aku pon paham.
sebab aku pon jahil, bodoh sombong orang kata, dah tahu, tapi xbuat.

sempena maulidur rasul ni, rajin rajin kan lah diri bukak youtube,
search pasal nabi. tengok dan hayati.
mana lah tau terkesan di hati ke kan? who knows kan?

---------------------------------------------------------------------

dan untuk post perlu ke?

AMARAN
ini sensitive dan pedas, kalau xtahan pedas, jangan cuba untuk baca.

perlu ke letak gamba bf masing masing dekat blog masing masing.
dengan tajuk 'my only one', 'i heart u', yada yada.
then ayat bawah tuh. 'i love u so much!.. bla bla panjang lah ayat jiwang die,'

perlu ke buat 'welcome note'
setiap kali aku masuk blog kau, setiap kali aku nak baca older post kau, 
ada kata kata 'selamat datang ke blog aku, sila lah follow' grr
pastu sampai 3,4 kali pulak tuh.
aku pangkah teros lah ye.

perlu ke letak 'wishlist' kat korang punye sidebar?
kenapa, nak tayang sangat benda yang korang mahu.
yang dah dapat di tick, kenapa xbuang saja. tinggalkan yang xdapat je?
name pon wish list.
adakah tujuan sebenar nak tayang ape yang dah dimiliki, nak bagi jeles ke?
ok, aku jeles. puas hati? -.-

perlu ke? perlu ke? perlu ke?

dan xperlu okay nak suruh aku follow blog kau.
aku pon reti follow kalau aku nak follow. chill.

korang pikir ni ke?
hahaha. xpe lah. ni pandangan tulus mulus dari aku je. jangan lah take it deep sangat. chill!

pesanan penulis :
aku tidak menujukan hal ini spesifik kepada mana mana individu. maka, janganlah terasa.
sebab ramai je blog yang aku bw, buat ini..
bukan niatku untuk bermusuh dengan siapa2. :)

k salam.

Comments

Eiein Damanhuri said…
okee terasa -.-
semua sama dengan blog eiei..

btw , thanks laa -.-
Nik Lisa said…
@eiei =D

er, kena ke?
sori sori..

chill.
Eiein Damanhuri said…
http://strawberrydanchocolate.blogspot.com/2011/02/sorry.html
Raji and Yeen said…
salam maulidur Rasul
marilah sama2 kita berselawat keatas beliau
semoga kita dpt syafaat di akhirat kelak..

ala weh
perlu ke tuh sumer..
chill lah weh..
hahaha
xslh pun nk letak hohoho
Nik Lisa said…
@Raji berkata

yep2. :)

hehehe.
tol tol.
tapi ni opinion aku jerr
xkisah lau nak buat.
blog masing masing kan..

Popular posts from this blog

MOVIES : DEVIL + RESIDENT EVIL AFTERLIFE

semalam movie marathon lagi. tapi style baru. kalo style lama, aku lepak je kat rumah or kolej. tengok movie kat laptop. tapi semalam aku tengok movie len skit. orang panggil. movie marathon style orang kaya kaya. ye, dengan xsedar diri nye aku telah tengok wayang dua kali dekat panggung wayang. hahahha. terok kot. banyak betol duit. haih. haih. haih. yang pasti aku tengok DEVIL devil ni macam cerita bunuh bunuh la jugak. roh orang mati kena bunuh, datang balas dendam kat orang yang bunuh dia tuh. scene banyak kat dalam lif. ngeri la cara die bunuh sume. huu. menakotkan. and RESIDENT EVIL n bukan 3d. xda duit da. wuwuwu. what i can say as one of resident evil punye gamers. i expect more action. cerita dia macam lame gile. tempat pon. all white. wuuu, tau x dah bape banyak movie buat tempat all white. bosan tau x. dah la aku xpaham ending die. salah aku kot bengap. =.= okay, bye.

nak tahu apa rupe kraken?

do u know kraken? kraken tuh macam satu binatang lah. yang menggerunkan. i know pon sebab hari tuh tengok movie clash of the titans.  so, nak tahu how it look likes? gerun sangat ke? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  TADAA! OMG. i am in tears. LOL. funny meh. HAHA FMTU ; semakin hari semakin risau. hurm

hadiah wanita tiap bulan

salam every month, woman are given their own special time to experience menstrual cycle. atau period orang kita selalu dok panggil. time ni lah mood jadi x stabil. sebab hormone dah naik turun. yang sepatutnya turun naik, yang naik turun. maka senang lah bagi perempuan itu mengeluarkan kata kata nista, yang berbisa. dan boleh membuatkan telinga si pendengar bernanah dan hati pon jadi panas. jadi, haruslah kamu menjaga hati wanita wanita yang sedang period, atau akan period. senang cerita, jangan cari pasal. biasanya, perkara ini akan reda bila nak hujung hujung period. how its happen? tengok day 6 tuh, HORMONE HELL. a very bad day lah to mess with us.  yang paling xbest, kalau sakit over sangat, dan kepala pening pening. segala benda nak buat sume x jadi. serius x suka.  how to cure it? amik je pontalon, painkiller tuh. -.-" the very least i can do when having exaggerated pain during menses. *namun begitu ye kawan kawan, ubat jangan makan selalu. nanti kidney tersumb