Skip to main content

Day 1 — Your favorite song


i prefer to be masked.

cakap pasal lagu.
seriously aku xda la minat specific lagu ape.
aku biasanya minat then kejap je dah lupa.
time tengah minat, rasa macam everyday nak dengar.
then mula lah rasa bosan.
unless kalau lagu tuh meaningful to me.

sebab apa meaningful?
  • maybe sebab lagu tuh ingatkan aku kat mak dan ayah.
  • maybe sebab lagu tuh lagu aku dengan someone special.
  • maybe sebab lagu tuh wat aku ingat kenangan aku dengan kawan aku. 

so. my favourite song is lagu sempurna by andra and the blackbone.

sebab aku suka lagu ni dan diangkat jadi lagu favorite is because :
  • lirik dia in BM ( ada sikit indon la kot ) buat aku rasa lagi dekat di hati dan senang nak faham.
  • lagu tuh pon slow je. bukan jazz la tapi. jazz aku tidow je. dia RNB kot. best sangat.
  • lirik sangat sangat meaningful. wat aku sebak je bile dengar.

ni dia. layan k. hayati lirik dia
jgn kau tgglkan drikuxkn mmpu mghdpi semua
hnya bersama mu ku akn bisa
kau adalah drh ku
kau adlh jntungku
kau adlh hdopku
lgkapi diriku...
oh syg ku kau bgitu 
sempurna......
sempurnaa 
aku ada post sal lagu ni kat sini.
ada la kan jiwang jiwang zaman muda di situ. hehe.
tapi lupakan kisah lama.
sebab orang yang aku maksudkan dalam itu tidak lagi sempurna bagi diriku.

sekarang aku nak dedicate kan lagu ni kat mak dan ayah.
kamu berdua amat sempurna di mata ku wahai mak dan ayah. :)
dan kamu yang special buat diriku. :)

and yeah, this post is regarding THIS POST. check it out.

Comments

Cikbelog said…
hoyeh! saya juga suka lagu ni..sarat ngan memori yang bemakna ;)
Unknown said…
selamat bertag lah ye! hahaha
anisewater said…
x mengingatkan aku ke lgu niyh? sempurnaa jugak niyh...*sgt* hahahahahaa~
hans said…
lagu nih dah lama kan?
tapi memang best
slow2 tapi music dia nice

P/S : Nak Ambil Aku Kau Lupa! Bila Tiba Bab Duit Cepat Pula Kau Ingat! Hahahaha!
Nik Lisa said…
cik belog

ehem2, memori ape tuh cikbelog? hehe
Nik Lisa said…
cik bunbun.

terima kasih ye. :)
Nik Lisa said…
izrin,

hak hak. ye eh ko sempurna.
kasi ko larh jugak.
kesian lak daku nengok. hehe
Nik Lisa said…
hans.

ho. lame dah.
i like it too.
Raji and Yeen said…
lagu masa kita darjah berapa ni?
hahaha

aku suka dgr 1 lagu smpai boring
phtu tka lagu lain =.=
Nik Lisa said…
tau xpa lagu lama. HAHA.

me too~ biasa la. idop kena varies.

Popular posts from this blog

MOVIES : DEVIL + RESIDENT EVIL AFTERLIFE

semalam movie marathon lagi. tapi style baru. kalo style lama, aku lepak je kat rumah or kolej. tengok movie kat laptop. tapi semalam aku tengok movie len skit. orang panggil. movie marathon style orang kaya kaya. ye, dengan xsedar diri nye aku telah tengok wayang dua kali dekat panggung wayang. hahahha. terok kot. banyak betol duit. haih. haih. haih. yang pasti aku tengok DEVIL devil ni macam cerita bunuh bunuh la jugak. roh orang mati kena bunuh, datang balas dendam kat orang yang bunuh dia tuh. scene banyak kat dalam lif. ngeri la cara die bunuh sume. huu. menakotkan. and RESIDENT EVIL n bukan 3d. xda duit da. wuwuwu. what i can say as one of resident evil punye gamers. i expect more action. cerita dia macam lame gile. tempat pon. all white. wuuu, tau x dah bape banyak movie buat tempat all white. bosan tau x. dah la aku xpaham ending die. salah aku kot bengap. =.= okay, bye.

nak tahu apa rupe kraken?

do u know kraken? kraken tuh macam satu binatang lah. yang menggerunkan. i know pon sebab hari tuh tengok movie clash of the titans.  so, nak tahu how it look likes? gerun sangat ke? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  TADAA! OMG. i am in tears. LOL. funny meh. HAHA FMTU ; semakin hari semakin risau. hurm

hadiah wanita tiap bulan

salam every month, woman are given their own special time to experience menstrual cycle. atau period orang kita selalu dok panggil. time ni lah mood jadi x stabil. sebab hormone dah naik turun. yang sepatutnya turun naik, yang naik turun. maka senang lah bagi perempuan itu mengeluarkan kata kata nista, yang berbisa. dan boleh membuatkan telinga si pendengar bernanah dan hati pon jadi panas. jadi, haruslah kamu menjaga hati wanita wanita yang sedang period, atau akan period. senang cerita, jangan cari pasal. biasanya, perkara ini akan reda bila nak hujung hujung period. how its happen? tengok day 6 tuh, HORMONE HELL. a very bad day lah to mess with us.  yang paling xbest, kalau sakit over sangat, dan kepala pening pening. segala benda nak buat sume x jadi. serius x suka.  how to cure it? amik je pontalon, painkiller tuh. -.-" the very least i can do when having exaggerated pain during menses. *namun begitu ye kawan kawan, ubat jangan makan selalu. nanti kidney tersumb