Pages

Wednesday, September 22, 2010

cintaku yang x kesampaian.

sekali lagi aku dicampakkan di dalam bilik ni.
adik selalu campak aku dalam ni.
dia nak pegi mandi la tuh.
tinggal aku sorang2 dalam bilik dengan kakak.
aku tengok kakak sedap je landing atas katil depan laptop.

online la tuh, detik hati kecil ku.

mampos la dia nak wat apa. 
baik aku layan jiwang. gatai gak eh aku. hikhik

rindunyaaaa aku pada si dia, hitamku.
walaupon dia hitam, tapi dia kacak. hikhik.
aku kuarkan lah bunyi bunyi gatal sikit.
akak mengerling. aku buat bodow je. 
aku bunyi gatal lagi.
kali ni lagi advance.. aku baring, sambil wat akrobatik.
aku stretching. ke kanan. ke kiri.

agaknya, sebab aku ni bising sangat.
akak bangun, dia melangkah ke pintu.
pintu sengaja di buka luas.
aku apa lagi. teros melompat keluar. 

aku teros pergi ke sliding door.
merenung ke luar. hijaunya.

"aku mahu keluar. bosan gilo kot dok dalam umah je.
nak jejalan. men kejar kejar ke.
men dating dating ke. lepas tuh boleh beranak.
aku bukannya kecik lagi.
aku dah besar. aku dah besar ok!"

aku hanya mampu menjerit dalam hati dan kepala.

aku x boleh melawan. aku xboleh. aku lemah. aku hanya boleh buat bising.

jadi, aku buat bising lagi. dan lagi. sekali lagi aku membuat aksi akrobatik.
agak tidak sopan aku ketika ini. ish ish ish.

kemudiannya, aku nampak jantung hatiku, si hitam datang.
aku teros duduk sopan. 
hipokritnya. =.= huahua.
namun aku dan hitam di pisahkan oleh kaca tinggi.

setelah main mata seketika.
adik menyedari kejadian itu.
lalu, adik menghalau hitam.

hitam berlalu.

aku sedih. 
hatiku bagai di robek robek.
sampai hati kau adik.
kenapa suka pisahkan kami.. 
aku xpaham.

ape yang aku paham, aku sedih.

kenapa aku sedih?
kenapa aku perlu ada perasaan ni?
adakah aku hanya menunggu benda yang xakan ku dpat?

atau, akan muncul satu hari nanti.
cahaya. dimana perhubungan aku dan hitam direstui adik?

ntah la. yang pasti aku xtahu. 

the end.


----------------------------------------------------------------------------------------------

ni sbenanye cerita kucing aku.

kesian dia owh.

macam tengah dilamun cinta.
masa awal2 amik okay lagi.
time tuh die kecik lagi.

sekarang dah besar kan.
ofkos la buluh miang da ada kan.

nanti lah aku nasihat adik aku suruh lepaskan kucing tuh.
xsabar nk tunggu ada baby kucing. hehe..


ini aku menunggu si hitam.
konon je la gambar ni. 
agak agak cane la hati seekor kucing eh?

aku selami jadi macam cerita atas.
hehe. 

habisss. :)

12 comments:

syafeeq said...

kucing ni kadang2 aku suke tengok gelagat dia.comey je.

n i k l i s a said...

tuh la.
haiwan tuh misteri.

M-A-S said...

ceh..kucing je ke. ingt kan ko..huhu

n i k l i s a said...

haha. kucing je la mas. hahaha

nizam27391 said...

hitam memang kacak...
sekian...

Pencacai Alim said...

warna warni tul...hakhakhak

Uruchimaru @ kf said...

oh tibe2 tingat kucing di kg sbb dulu masa tnm anggur hambe yg bagi diorg mkn..huhu......

n i k l i s a said...

nizam, hitam cute kot.

n i k l i s a said...

pencacai alim, haha.
bese la. budak budak ceria.

n i k l i s a said...

Uruchimaru @ kf,

bg dorang makan anggur ke masa awak tgh tanam anggur? eh eh. =.=

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

cantik blog ni..

tapi tulisan dia kecik sgt la..

n i k l i s a said...

gadis kampung separa bandar

thanx. :)

kecik eh? t saya besarkan.
thnx for advice.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...