Skip to main content

susurgalur hidup aku

tggl 13 MAY 1991

aku dilahirkan.
[sblh ptg kot. xda la nyusahkan mak aku sgt. bese la. dak baek.]

1996
umo: 5tahon.
da msok PRA SEKOLAH.
SEKOLAH : SK PAUH LIMA
[cam tadika gk. tp die kat sekola. sronok men menan2 tyme neh.]

1997
umo: 6tahon.
aku msok drjh 1.
SEKOLAH : SK PAUH LIMA gak.
[6 taon da msok drjh 1. mak aku ngaja sni. so, die guna la kuasa veto die. kesian tgok aku pra dua tahon. haha.]

1998
umo: 7tahon.
aku melangkah ke alam drjh2.
SEKOLAH : sama lg.
[tyme neh aku freehair lg. aish. haha. baru drjh 2 kot.]

1999
umo: 8tahon.
drjh3! hoyehh!
SEKOLAH : sama jgk.
[mse neh ade PTS lg. blom dimansuhkan. aku tgok je kawan2 aku pegi extra clss for preparation untuk amek PTS uh. aku x di BANNED. sbb x cko umo.sadis. tyme neh jgk la ade sorang mamat uh bg aku sticker. adiah la konon. STICKER DWARF snow white. kelaka je. baru drjh 3 da pndai ngorat.]

2000
umo: 9tahon.
msok drjh 3 skali lg.
SEKOLAH : SK BUKIT MARAK
ye, aku pindah skola. sbb mk aku transfer skola kat KB. nk msok kn aku skola uh, mak aku ngaja pgi. kalo dak2 drjh 3 cam aku lak sesi ptg. so, bwat smntra aku dok la skola BUKIT MARAK. dekat je dgn umah aku.

kat sini.siyes rase unggul gila. haha. imgine la. spnjg taon, aku dapat num1. markah 100 uh xyah ckp la. haha. POYO owh. ish =.="

kat sni jua, aku sit for PTS. and, aku pass.

2001
umo: 10tahon.
aku msok drjh5.
SEKOLAH : SK ZAINAB 2.
kiranya drjh 4 aku skip la. tros msok drjh 5. neh la skola yg mak aku pindah uh. guess wat, die pndh skola neh smata2 nk aku msok skola neh. neh kn skola dak2 elit.
i owe u big tim, mom! skola neh sume pompuan. haha. naseb aku la.. ha ha ha.

2002
umo: 11tahon.
tahun UPSR. drjah 6 suda.
SEKOLAH : still sama.
tyme neh, aku jd PENGAWAS. comey gila baju die. kaler maroon. ;]
grang ke aku? ade bdk2 drjh 5 kata aku garang. hahaha. ape2 je le.

n alhamdulillah, aku pass UPSR. aku dapat 5A.

2003
umo: 12tahon.
form 1.
SEKOLAH : SMK ZAINAB 1.
agk sedey sbb x dapat twrn MRSM ke, SBP ke.
tapi aku redha. emm. drpd mak aku anta aku msok NAIM LILBANAT. baek aku msok skola neh.
sekola neh, sekola kawalan. bdk2 5A je ley msok. jgn main2. n aku msok kelas ARAB.
name kelas aku 1 IHSAN. 2nd kelas.

2004
umo: 13tahon.
form 2.
SEKOLAH : STILL SEMENZA.[short name for SMK ZAINAB 1]
form 2, aku naek kelas. 2 TAQWA. aku troskan pembelajaran aku kat cini dgn member2 aku yg gila2 sumanya.

2005
umo: 14taon.
form 3. PMR year.
SEKOLAH : same gak.
taon neh la aku stat dok msok tempat yg dinamakan ASRAMA.
at first, mmg rse pelik sgt. sedey. n mcm2 la rse an.
tp, neh la tmpt aku blaja untuk berdikari. n tmpt neh wat aku lg tabah.

PMR aku dapat 8A 1B. aku dapat B untuk subjek ARAB.
tobat sedey sgt. tp, xpe.

2006
umo: 15tahon
form 4.
SEKOLAH : MRSM KUALA TERENGGANU.
akhirnya, aku dapat gk MRSM. syuko. syuko.
tp, sdey sgt sbb kena tggl ZAINAB.
unluckily, sekola neh terlalu la ramai student nya.
agk2 nya, kalo die sikitkan, aku neh mmgx dapat kot.
bygkan 500 student. batch aku je.
20 kelas. kelas A-S. aiseh.
sabow je la. blaja. blaja.

2007
umo: 16tahon
SPM! SPM! SPM!!!!
SEKOLAH : MRSMKUTER [same la]
tahon neh mmg wat aku pecah kepala. [hiperbola gila. don wori. kepala aku stil ade.]hahaha.
mls nk cter pnjg. SPM aku trok. 5A1,2A2,3B3. in short, 7A n 3B la.

tyme neh aku rse cam impian mak ayah aku nk tgok aku g overseas. amek MEDIC. da melayang2 da. kesian mereka dan juga aku.

2008
umo: 17tahon
SEKOLAH: MATRIX PERAK.[sekola ke? wuteva]
huh. las2 aku end up kat matrix gk. sdey gila. cam tmpt buangan je..
sbb org ckp,

"JANGAN msok matrik"
"xda mse depan."
"susah gila."
"knfem fail."
"ko ngat ko boley bersaing ke untuk dapat medic, dak mtrix an ramai."

mcm2 la lg.
tp, pndgn mereka salah. totally wrong.
bila aku da msok matrix. aku blaja. aku idop kat mtrix neh.
xda la pulak aku mati. tbe2 tgh stdi berlaku hematoma sbb blood vessel aku tersumbt ke ape ke sbb tension gila. NO. NO. xpenah pon berlaku mcm uh.
XPENAH.

CGPA aku. 3.94. sape ckp matrik uh susah?
kalo org yg x bpew pndai cam aku pon ley dpat result cam uh.
korang2 yg lagi pndai neh mst la dapat 4flat an.

org yg xstadi je ckp matrix susah.
so, stdi la k.

2009
umo: 18tahon.
aku, NIK NURLISA. end up here.
SEKOLAH: UITM SHAH ALAM
sdg amek degree. BACHELOR OF MEDICINE N SURGERY.
1st year. alhmdulillah.

2010-and so on?
i hope for a good life.

MAY ALLAH BLESS ME ALONG MY JOURNEY.

*soree for da long post.

**aku btol sgt sungguh rindu aku punye zaman sekola. uhuh.

Comments

Syed said…
wait a sec..
MRSM KT?
huhu..
selalu ku dtg..
swimming pool tercemar..
Opss..
haha!!


sape ckp mtrx susah??
aq!!
[sbb x blaja]
kalo blaja senang jew..
hahaha!!

C=
Nik Lisa said…
ceit. kutuk MRSM aku.
dush3.
aku mnd xpena tercemar pon. hahahahahha.

non matrix student,
senyap suda ok. ;P
saya_arief said…
tompang tanyer...
rumah kat ner..?
cz kampong kiter da dekat da ngn bukit marak 2..
n kiter skola sic dulu kojap..
Unknown said…
chayo2 lisa...
rse smgt je nk bljr kat mtrx,,
hik3...
Nik Lisa said…
arief;

taw cc bukit marak?
umah kiter blkg uh je. yg kaler putih uh.
nape kejap je skola sic?

kyna;

haha. smgt ituh pntg. troskan.
saya_arief said…
ooo...
kiter skola kejap je sic sebab...
xlame....
haha...
xde lah..
ade masalah poblem cket...
skola c2 sampai form 4..
Nik Lisa said…
ow really?
u 1991 ke 1990?
shiedahkamil said…
jgn berlagak sbb dpt medic..

kite xtau mse dpn cmne..
medic bkn senang as abc.
rmai da yg tersungkur..huhu
Nik Lisa said…
erk. cam berlagak ke?
xda niat pon weh.
sowie la.
kalo mu rase aku berlagak.
tp, sgguh.
aku x berniat pon.

Popular posts from this blog

MOVIES : DEVIL + RESIDENT EVIL AFTERLIFE

semalam movie marathon lagi. tapi style baru. kalo style lama, aku lepak je kat rumah or kolej. tengok movie kat laptop. tapi semalam aku tengok movie len skit. orang panggil. movie marathon style orang kaya kaya. ye, dengan xsedar diri nye aku telah tengok wayang dua kali dekat panggung wayang. hahahha. terok kot. banyak betol duit. haih. haih. haih. yang pasti aku tengok DEVIL devil ni macam cerita bunuh bunuh la jugak. roh orang mati kena bunuh, datang balas dendam kat orang yang bunuh dia tuh. scene banyak kat dalam lif. ngeri la cara die bunuh sume. huu. menakotkan. and RESIDENT EVIL n bukan 3d. xda duit da. wuwuwu. what i can say as one of resident evil punye gamers. i expect more action. cerita dia macam lame gile. tempat pon. all white. wuuu, tau x dah bape banyak movie buat tempat all white. bosan tau x. dah la aku xpaham ending die. salah aku kot bengap. =.= okay, bye.

nak tahu apa rupe kraken?

do u know kraken? kraken tuh macam satu binatang lah. yang menggerunkan. i know pon sebab hari tuh tengok movie clash of the titans.  so, nak tahu how it look likes? gerun sangat ke? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  TADAA! OMG. i am in tears. LOL. funny meh. HAHA FMTU ; semakin hari semakin risau. hurm

hadiah wanita tiap bulan

salam every month, woman are given their own special time to experience menstrual cycle. atau period orang kita selalu dok panggil. time ni lah mood jadi x stabil. sebab hormone dah naik turun. yang sepatutnya turun naik, yang naik turun. maka senang lah bagi perempuan itu mengeluarkan kata kata nista, yang berbisa. dan boleh membuatkan telinga si pendengar bernanah dan hati pon jadi panas. jadi, haruslah kamu menjaga hati wanita wanita yang sedang period, atau akan period. senang cerita, jangan cari pasal. biasanya, perkara ini akan reda bila nak hujung hujung period. how its happen? tengok day 6 tuh, HORMONE HELL. a very bad day lah to mess with us.  yang paling xbest, kalau sakit over sangat, dan kepala pening pening. segala benda nak buat sume x jadi. serius x suka.  how to cure it? amik je pontalon, painkiller tuh. -.-" the very least i can do when having exaggerated pain during menses. *namun begitu ye kawan kawan, ubat jangan makan selalu. nanti kidney tersumb