Skip to main content

MEDIC TEAM


yea. kali neh.
aku nk cter sal medic team yg happen td.
act medic team uh satu prog under kolej ktrg.
iaitu kolej DELIMA.
n penganjur nye dak2 medic n dentist je.
kitrg mcm bwat booth2 la.
ley cek kesihatan.
Blood pressure,blood glucose level, pulse rate, respiratory rate,
BMI, cek plague gg, n mcm2 lg.
ley men game anatomy,..
CPR. yg tekan2 or yg kat mulut uh.
boley try both.
then, boley try selamatkn ptung yg choking.
hahah.
n da bes part is BLOOD DONATION.
kenape ia best? sbb...
jeng3.
aku la yg jga tmpt donate blood.
kire cam AJK blood donation la neh.

yg wat aku bgga an,
ramai la jgk yg datang awl2 pg lg...
lelaki lak uh.
time kaseh la sbb korang nye kesedaran nk donate an.
hehe.
tp, yg kesian nye die xleh donate sbb da donate da before dis.
die kena afta 3 month baru leh donate balik....
ye la, bagi la kamu nye bone marrow more time toproduce blood kamu yg kamu da donate b4 dis. erk? boley ke cam uh? haha.

aku pon donate gak.
las2 aa.
mule2 isi borang uh. then g kat doc.
nk cek BP.
dulu, aku pena bg darah aku kat fak taw.
untuk exp pe mende ntah..
aku ckp la cam uh.
then die ckp,
"OWH, awak xboley donate la."
aku da cam,'ala.... nak jgk. sbb aku bg skit je.'
then aku ckp la, 5ml je pon.
die pon ckp, owh 5ml? dat one xboley pggl donate.
tuh untuk research...
aku pon OK, cpt la ukur bp aku neh. xsabow.
hahhaa.
then, die cek. n aku lepas.
g kat blood type nye station.
aku darah A. haemoglobin pon ckp pekat.
then, dapat buku... n aku g la kat bed.

nurse pon cucuk la tgn aku,
n darah pon mngalir.
haha.

sonok. aku teruja gila ley donate.
hahaha.n team bdk2 blood mmg bes aa.

neh gmba for today. layan.



aku tgh selamatkan org lemas neh. haha. ;P



neh mse kawan aku donate blood. haha. die tgh saket aku sebok nk amik2 gmba. =.="



neh aku. heppi gila aa muka. ;D



poyo sikit. layan je la k. haha





neh la team blood donation yg cam bes.



ini jugak.


orait. tu je la. tp siyes bes. ;]
nnt nk derma lg. yeah.

dear bdk yg aku msj2 tyme medic team neh,
rugi kn ko x dtg? hahah. ;P

Comments

M. Faiz Syahmi said…
peh..
terliurnya tengok korang donate blood.

erk, bukan terliur tengok korang ek.

msti ada medical checkup free kan?

aishh~ len kali iklan dlm blog awal2.

aku leh ajak org kampung dtg skali..
Nik Lisa said…
haha.
boley plak terliur. jgn bg kena pc suda.
bnjir kang, rosak je pc uh. ;P

yap2. medical cek up free.
cam bese la.. hehe.

ajak org kg?
xnkkkkkk.
aku nk ajak ko je... hahaha.
M. Faiz Syahmi said…
xpe,
rosak pun,
pc cc ni punye.
hahahahaha~

mana leh ajak aku sorang.
kang ko amik darah aku smpai abis kang.
bukan leh ko ni,
nama pun suke vampire.
nnt drh aku donate tu
ko donate kat Yayasan Vampire Sedunia lak.
Asy_raAf said…
aku pown bwu lps derma gak....
450ml aku derma....
rs ringan jantung aku pam darah...
tp agak penat gak ar lps derma darah....
sepi angin ke kota iskandariah said…
ooo...akuskevampire ni darah A rupenye...sy darah AB
nurus said…
bestnye!!dah ade xperience 1st year
eh ko ceq orang???
ade orang mati ak??hihi

aku nak ceq org gak~~
Nik Lisa said…
faiz ; rosak.ko la yg kena gnti. suke2 ati je.
ceit. xda mkna nya aku nk donate kat vampire.
even aku ske vampire. hahaha.
bek aku tolong manusia yg prlukan darah
dr bg vampire2 uh mkn. haha. apoda.

acap ; yea. drma darah itu sronot. bgos2. org ckp derma darah neh bgos. nnt dapat gnti darah lama dgn darah baru. hahaha. boley ke wey cam uh? haha.

amat ; yea. darah a. AB? kedekot. ;P

nurus ; yea. tp, bkn aku aa yg amek kn blood org. hanya dr2 yg bertauliah je boley. haha. mane ade org mati. selagi aku jaga. hahha. ;P
ko nk cek? boley2.
redbirdfe said…
best nya. malangnya aku x join donation. waaa~

takpelah. tgu satu hari nt
Nik Lisa said…
yeah pqa. itu smgt yg kita mahu.
bukan pndai ckp je.
derma nye x.
keriey said…
huhu....ade jgak gmbr k kery ek...
haha....
Nik Lisa said…
mesti la.
tgok la sape big boss.
kak kery an? ;]

Popular posts from this blog

MOVIES : DEVIL + RESIDENT EVIL AFTERLIFE

semalam movie marathon lagi. tapi style baru. kalo style lama, aku lepak je kat rumah or kolej. tengok movie kat laptop. tapi semalam aku tengok movie len skit. orang panggil. movie marathon style orang kaya kaya. ye, dengan xsedar diri nye aku telah tengok wayang dua kali dekat panggung wayang. hahahha. terok kot. banyak betol duit. haih. haih. haih. yang pasti aku tengok DEVIL devil ni macam cerita bunuh bunuh la jugak. roh orang mati kena bunuh, datang balas dendam kat orang yang bunuh dia tuh. scene banyak kat dalam lif. ngeri la cara die bunuh sume. huu. menakotkan. and RESIDENT EVIL n bukan 3d. xda duit da. wuwuwu. what i can say as one of resident evil punye gamers. i expect more action. cerita dia macam lame gile. tempat pon. all white. wuuu, tau x dah bape banyak movie buat tempat all white. bosan tau x. dah la aku xpaham ending die. salah aku kot bengap. =.= okay, bye.

nak tahu apa rupe kraken?

do u know kraken? kraken tuh macam satu binatang lah. yang menggerunkan. i know pon sebab hari tuh tengok movie clash of the titans.  so, nak tahu how it look likes? gerun sangat ke? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  TADAA! OMG. i am in tears. LOL. funny meh. HAHA FMTU ; semakin hari semakin risau. hurm

hadiah wanita tiap bulan

salam every month, woman are given their own special time to experience menstrual cycle. atau period orang kita selalu dok panggil. time ni lah mood jadi x stabil. sebab hormone dah naik turun. yang sepatutnya turun naik, yang naik turun. maka senang lah bagi perempuan itu mengeluarkan kata kata nista, yang berbisa. dan boleh membuatkan telinga si pendengar bernanah dan hati pon jadi panas. jadi, haruslah kamu menjaga hati wanita wanita yang sedang period, atau akan period. senang cerita, jangan cari pasal. biasanya, perkara ini akan reda bila nak hujung hujung period. how its happen? tengok day 6 tuh, HORMONE HELL. a very bad day lah to mess with us.  yang paling xbest, kalau sakit over sangat, dan kepala pening pening. segala benda nak buat sume x jadi. serius x suka.  how to cure it? amik je pontalon, painkiller tuh. -.-" the very least i can do when having exaggerated pain during menses. *namun begitu ye kawan kawan, ubat jangan makan selalu. nanti kidney tersumb