Skip to main content

blog yang aku xsuka VS blog yang aku suka

haiihh, bulan bulan ramadan ni pon post macam ni.. ape laa lisa ni...
korang rilek rilek lah dulu yer. aku bukan nak ngutuk...
aku hanya share je k. so, chill chill saja.
kat bawah t aku akan explain more. 
so, baca lah sampai habissss supaya xhangin! okei. :))

several blogs yang aku xberapa suka masuk.


1) blog komputer, software ect

bukan ape ye sebab aku xminat benda ni... so sorri okei..? nak buat macam mana, dah memang xminatt. huu. huuuu. memang jenis kalau aku nak baru aku cari, so tengok post sal bnda ni aku chow teros lah biasanya. but it depends jugak lah. kalau blog die comel, kaler gurlish, aku lepak gak situ. :)

2) blog informasi.

lol, macam kelaka kaan? tapi seriously, aku xsuka baca facts in my leisure time. enough la masa aku study. aku online, blogwalking sebab nak release tension.. sekali jalan jalan jumpa lak blog sarat dengan informasi.. so memang butang X lah yang aku cari.. kalau time tuh, aku memang nak baca tuh, ok je la tambah tambah if the title n cara olahan best. 

3) blog gosip

haa, ni lagi satu.. aku sangat sangat xsuka. plus, aku memang x layan cerita artis sangat. macam jaga tepi kain orang je, ke cari SEO. eceeeh, tahu aje eh aku SEO SEO ni eh, errr, padahal blur jugak pemenda la SEO tuh.. but seriously, blog macam tuh cam cari publisiti je.. kalau yang memang diiktiraf tuh xpe laa... 

4) blog yang guna clean layout.

kah kah kah, aku ni memang pelik la...  orang guna layout clean pon aku suke, sebab???? sebabnya dah memang aku x suke layout skemaaaaaa. aku suke layout sempoi, muda mudi gitu, layout cam pejabat xberapa lahhh.. biasanya memang xlama lahhh aku singgah kaaan.

5) blog yang tuka interface keterlaluan.

pahaaaam x? pahaaam x ni? hehe. blog ni dia blogspot jugak. tapi interface dia dah bukan macam blogspot. lain gilaaa. (blur ke?) i mean susunan dia. cam pelik pelik dah aku tengok.. aku lagi suka classical blogspot nye style lah senang cerita.

6) blog yang guna 'read more'

bagi setengah orang benda ni nampak kemas. bagi aku aku xsuke, sebab aku ni jenis xberapa kemas kot. LOL. aku rasa cam benda ni menyusahkan aku je.. aku yang nak baca pon boleh potong mood nak baca... sebab nak kena tekan read more tuhh, hadooii, len kali kalau singgah blog aku, kasi link post tuh teros pon ok gaaak. xyah susah susah aku nak tekan read more. ye, aku pemalas orang nye. :)) tapi if post dia best, aku layan jugakk. terpaksa, sebab dah suka... 

7) blog yang penuh dengan adsss

heh, yang ini nak blogging ke nak jadi syarikat advertiser ni.. ahahaha. macam macam lahh. nasihat aku berpada pada lahhh.

ok, dah la kot.

banyak nye blog yang aku x berapa suka. LOL.tapi xsemestinya apa yang aku xsuka korang pon ikot xsuka kan? its really up to u. jangan ikot ajaran sesat aku ni, kang tiba tiba ada yang butthurt pulak. susah lak aku. u pon mesti ada ur own reasons kan kenapa u buat blog u macam itu, or macam ini. kita manusia xsama, ada yang rasa buat macam ni best, ada yang rasa buat macam tuh best,..

ca bayang kalau semua rasa buat macam ni best, emm.. bosan lah dunia ni.. kan? so i respect je. cuma nak share blog yang aku xsuka je. jangan terasa lebih n nak tukar pulak. think wise, if u rasa it's ur way,then carry on je la.. okei??

ape blog yang aku suka pulak?


emm, kalau aku biasanya aku suka baca kisah orang... so, kalau dia tulis pasal dia, aku akan baca. share lah cerita harian yang kelaka, sedih..  make sure interesting lah ye, blog bukan diari ye! jangan tulis, ko bangun pagi kul bape, buat ape sepanjang hari, tidow kul bpe pulak. 

blog yang sharing thoughts pon aku suke.. share pasal isu semasa ke, but please, UR OWN THOUGHT. haa, xda COPY PASTE okay. sebab i like to read people's mind. i like to get to know how are they.. sukaaa sangaaaat. :) 

then aku blog yang suka share aktiviti dorang, HOBBIES ke , VACATIONS ke.. blog yang suka share ape dia masak, ape lagu dia dengar memang my favourite type of blog la. 

sebab tuh kebanyakan blog aku suka, blog perempuan. ye lah, perempuan kan suke bercerita.

heee. inilah aku, nak buat macam mana ye dak?

blogger yang best?


bagi aku, kalau nak jadi happy in blogging, kita kena give and take. kalau kita singgah blog dia, kena drop comment. jujur cakap, comments memang buat aku lagi semangat nak blogging. so, rajin rajin kan lah tangan tuh. bila dia drop comment, kita pon semangat nak singgah blog die drop comment. tambah kalau blog dia kena dengan taste, memang layan lahh. :) xpasal pasal dah bertambah kawan kita. 

antara blog yang aku suka.


blogger retis cam cikepal, fatin liyana, maria elena, ayun..

dorang ni suka share, kan? aku suka baca. :)

lau blog perempuan aku suke baca blog ekin, aiko, areefah,  sarahsalleh, leaisnaw..

lau blog laki, blog raji (tapi dah lama x update :( ), wanzuhilmi (starstruck), abu..

memang ni antara blog yang aku suke layan laa. plus, dorang ni suke komen.. so memang seronok..

lagi satu blog nisa kay, suka sangat blog diaa. dah la blog comel.

k lah, bye~ :)

Comments

Far8 budak baik said…
setelah aku memahami blog
kau suka dan blog yg kau tak suka..
kau mesti suka gile gile
kat blog aku kn..
k lempang aku laju2..
hahahahahaah =)
NasQ said…
banyak suka dan tak suka... agak2 suka blog aku tak? dush! lempang diri sendri pasal tanya macam ni... huhu...
nuraru said…
loike ur blog too. esp when comes to ur handy works tuuu :)
Anonymous said…
ak x leh nk nilai blog aku ni jenis cmne..hehe..klu org suka, di persilakan baca
ku-cit said…
rasanya blog kita pon mesti dia tak suka kan...huk2
alamak..malunyerrrr.u ske blog i..*blushingggggg
Cik Maira said…
like this entry hehe =D

aku pun kureng juga blog facts ni. suke blog yg inti pati nya lebih relax n chill. btw, blog lisa best ;)
Lea Isnawi said…
eh eh...nama ai ade terselit di situ
hehe

Terima kasih ye sudi menjenguk blog lea

ok, dh follow blog lisa jugak :)
dhiera zainudin said…
saya pun kureng pasal blog computer ke software cengitu. blog fact, depend pada tajuk dia. hu

i like cik epal and fatin liyana too..

salam perkenalan
WZulhilmi said…
I'm speechles. tak sangka ada jugak yg suka baca blog startstruck yg tak seberapa ni. =")

Btw yg raji tu boleh bagi mesej amarah ke hapa suruh bg dia update blog. grrrr
nurshaf said…
wah, banyak nye ,,hehe,, u ni memang suke blog cecomei kot kan, cam leaisnaw,,hehe,,*singgah dr sana
Datang dari leaisnaw ni... hahhaa...

kalau aku.. aku cuma berpegang pada satu kata-kata...

"Blog ini wilayah kita, dan kita wajib memerintahkannya secara ditaktor"... hehhee...

Popular posts from this blog

nak tahu apa rupe kraken?

do u know kraken? kraken tuh macam satu binatang lah. yang menggerunkan. i know pon sebab hari tuh tengok movie clash of the titans.  so, nak tahu how it look likes? gerun sangat ke? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  TADAA! OMG. i am in tears. LOL. funny meh. HAHA FMTU ; semakin hari semakin risau. hurm

cupcake saya.

before balik uitm hari tuh. ade request cupcake dari kawan.  so, aku pon buat lah.  nak resipi? pi usha  blog budak comel ni.   ada satu je resipi kat situ.  supposedly kena taruk vanilla extract. but then xjumpa. aku pon taruk banana flavour. xpasal2 rasa macam kek pisang. =.= biasa nya kalo aku buat aku bakar, maksud aku.. aku taruk dalam oven. tapi kali ni. aku kukus. ingat nak buat ikot resipi ziza bagi. tapi xjumpa brown sugar pulak. yang rasa cam nk hempuk kepala sendiri bila lepas aku dah siap mix bahan bahan. aku pon ternampak la brown sugar elok je atas bekas.  huu. memang rasa cam nak campak diri dalam sungai.  =.= bekas pulak men guna je mana yang ada. tuh yang ada dua size. medium n small. ni before aku lukis lukis.  aktiviti melukis terpaksa ditangguh sebab piping bag xda.  mesti korang cakap, aku ni gatal nak wat cupcake.  tapi benda ni xda, benda tuh xda. ape lahh.  sementara tunggu mak pegi beli, aku bia je la cupcake tu dulu. hehehe. aku pulak pegi layan senario

disable right click, meh aku nak cakap sikit.

adeilah. this is my thousand times kena benda yang sumpah aku rasa annoying gila. and i promise, when it reachs thousand times,  i will make special post nak kecam pasal benda ni. penat tau x? nyusahkan hidup aku betol la. eeeeee. xsuke lah orang buat  disable reeee-ait click tuh? ngat orang nak curik sangat ke. nyusah tau x, nak kena drag2 link orang tuh pi naik tab baru. kang aku tekan jer, xbaca lak blog kau.  xkomen lak blog kau. hishhh! kau lak bising bising kata xada orang nak komen. len kali, xyah letak link aa kalau nk disable sgt right click tuh. dah tuh, bila dah right click nak bukak new tab, kuar window kecik,  ayat kemain lagi... "jangan curi, i hate copycats yada yada" "eh, nak buat ape tuhh?" hellooooo, xfikir ke kalau orang yang BUKAN NAK CURI TAPI NAK BUKAK LINK je tekan? ayat ko semacam la beb, memang sakit hati aku baca. sebelum aku get lost. aku nak cakap, jangan nak hentam aku. masing masing ada opinion kan? so, ini opinion aku pasal be