Skip to main content

please don't be a fake, and bersyukur sikit.

hai kawan kawan. :)

aku nak bagi amaran. hari ni aku nak membebel. emm, more to luahan perasaan terpendam lama sebenarnya. kalau nak baca, ambil lah ikitibar sama sama. kalau tak mahu baca boleh lah menekan symbol X di penjuru atas sebelah kanan saya ni. okai? aku pon dalam proses nak menambah baik kan diri aku ni. 

situasi :

si A ni jenis yang biasa buat "something" ni. dan satu hari, si "B" ni tiba tiba muncul dalam hidup nak try "something" tuh jugak. tanpa diajak. si "B" yang menawarkan diri nak try.

oh ye, something can be anything. fikir sendiri. dalam kes aku ni, aku tak mahu lah cerita kan, kang obvious sangat. i won't mentioned name here. and don't ask me. just please don't be like one in my story. i had enough. 

\intro
bila berkawan sifat give and take tuh mesti ada. tak semestinya orang yang tahu mengenai hal itu tahu segalanya. tak semestinya orang tuh biasa sebenarnye. mungkin dia buat buat biasa dengan menanya orang lain. so, apa kata kalau kita cuba sama sama berkerjasama. kata kawan kan, senang sesama, susah pon sesama lah. fikir masalah sama sama. jangan reti nak buat muka melopong je. tanya apa pun tak tahu. duit pon tak kasi. ceit. bukannya orang tuh je dapat advantages kan.  kalau ye, ok fine ko xyah peduli. tapi kalau dah benda ko pon dapat advantages then work it out sama sama ok? yang lagi parah, tibe tibe nak mengutuk belakang, nak menyalahkan orang sebab plan tak jadi. (if so lah..)

being miserable is not one of option. :)

\myrant
yang ko pon satu. yang ko harapkan dia sangat dah kenapa? seriously aku tak paham weh. tak boleh ke kalo sama sama fikir, sama sama susah ke apa. yang ko treat dia macam lah dia yang terhegeh hegeh nak heret ko sekali tuh kenapa? yang ko treat dia macam dia tuh babysitter ko kenapa? ko sedar tak. dah la bukan dia yang ngajak ko. bukan die yang sibuk nak suruh ko teman dia ke apa. ko tuh yang sebok nak join dia. buat lah cara orang bersyukur sikit dah orang dah sudi nak terima diri ko tuh. ni boleh pulak riak dan takbur tak reti nak bersyukur langsung.

urgh seriously annoying gila.

ni la manusia, buat baik sikit memang kena pijak ah kepala. susah betol. pastu boleh pulak ko buat macam macam an, memang manusia tak reti bersyukur. orang dah buat baik, dia buat taik kat orang. nampak je baik. macam je mulia. memang alasan ko bagi aku tak boleh terima langsung. bullshit and nonsense. tak payah nak buat innocence depan aku. memang lepas ni aku tak mahu dah buat baik dengan ko sangat. antara kita, memang there will be distance after this. i hope u are happy. tak guna weh berkawan dengan manusia manusia kalau dah gini perangainya. kesian aku tengok. time perlukan orang terhegeh hegeh datang. time senang, time ko dah leh goyang kaki happy happy mulalah lupakan orang. memang ko sorang je ada tuhan. puihh.

orang cam gini aku nak buat kawan? not worth it pon. 

kalau dah fake, tak kira orang dah. freehair, tudung labuh, baju singkat, baju labuh. semua boleh. don't judge based on appearance. cause appearance can lie.  
i hope so. 
\moralofthestory
  1. be wise to ur friend. don't treat them like he/she is a slave. 
  2. senang sama sama, susah sama sama.
  3. to those yang terkena macam aku ni, sound je mereka mereka ni secara direct.
  4. go and read cara nak berkawan.

\ps
if u think we are close enough for you to treat me like this, well sorry but hell no.. we are not even close ok. pity u syok sendiri. 

\theend
aku bukan jenis yang berkira dalam berkawan. tapi sekali ko layan aku cam ape... sorry lah ye. ko memang tak layak jadi kawan aku. terima kasih. 

Comments

Popular posts from this blog

MOVIES : DEVIL + RESIDENT EVIL AFTERLIFE

semalam movie marathon lagi. tapi style baru. kalo style lama, aku lepak je kat rumah or kolej. tengok movie kat laptop. tapi semalam aku tengok movie len skit. orang panggil. movie marathon style orang kaya kaya. ye, dengan xsedar diri nye aku telah tengok wayang dua kali dekat panggung wayang. hahahha. terok kot. banyak betol duit. haih. haih. haih. yang pasti aku tengok DEVIL devil ni macam cerita bunuh bunuh la jugak. roh orang mati kena bunuh, datang balas dendam kat orang yang bunuh dia tuh. scene banyak kat dalam lif. ngeri la cara die bunuh sume. huu. menakotkan. and RESIDENT EVIL n bukan 3d. xda duit da. wuwuwu. what i can say as one of resident evil punye gamers. i expect more action. cerita dia macam lame gile. tempat pon. all white. wuuu, tau x dah bape banyak movie buat tempat all white. bosan tau x. dah la aku xpaham ending die. salah aku kot bengap. =.= okay, bye.

nak tahu apa rupe kraken?

do u know kraken? kraken tuh macam satu binatang lah. yang menggerunkan. i know pon sebab hari tuh tengok movie clash of the titans.  so, nak tahu how it look likes? gerun sangat ke? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  TADAA! OMG. i am in tears. LOL. funny meh. HAHA FMTU ; semakin hari semakin risau. hurm

hadiah wanita tiap bulan

salam every month, woman are given their own special time to experience menstrual cycle. atau period orang kita selalu dok panggil. time ni lah mood jadi x stabil. sebab hormone dah naik turun. yang sepatutnya turun naik, yang naik turun. maka senang lah bagi perempuan itu mengeluarkan kata kata nista, yang berbisa. dan boleh membuatkan telinga si pendengar bernanah dan hati pon jadi panas. jadi, haruslah kamu menjaga hati wanita wanita yang sedang period, atau akan period. senang cerita, jangan cari pasal. biasanya, perkara ini akan reda bila nak hujung hujung period. how its happen? tengok day 6 tuh, HORMONE HELL. a very bad day lah to mess with us.  yang paling xbest, kalau sakit over sangat, dan kepala pening pening. segala benda nak buat sume x jadi. serius x suka.  how to cure it? amik je pontalon, painkiller tuh. -.-" the very least i can do when having exaggerated pain during menses. *namun begitu ye kawan kawan, ubat jangan makan selalu. nanti kidney tersumb