Skip to main content

open house tahun ni meriahh nye la.

cerita hari raya ke-2.

macam tahun sebelomnya.
hari raya ke-2 memang open house...

dalam kul 6.30 gitu bangun solat subuh.
then, final touch red velvet aku...


red velvet tuhh je. yang laiin uh rumah orang lain. -.-"
amik pic from cousin's fb. sebab lupa nak snap red velvet aku.

then, siapkan spageti. memang mencabar jugak lah nak siapkan spageti and sos sebab mak beli tomato puree 2 tin kecik je. then mak demand nak kuah banyak banyak. memang macam cair gile ah kuar tuhh. tanya mak, ada tomato lagi tak. mak cakap ada dalam almari. so cari cari... ada paket tomato kimball yang dalam paket tuh la. aku guna SEMUA. LOL... tapi macam sedih sebab terlupa nak taruk cili bohh. xpedasss and macam cepat muak kalo guna tomato je. haiih. but life must go on, teroskan jugak. agak agak da sedap, siap la. 

spageti pon x sempat amikk. sebab kalut sangat time tuhh nak serve tetamu lagi. tetamu dah macam mana spagetiii? sebab angkat kuahh je. spageti terlupa nak angkat. -.-""

time tuh dah kul 9 kot. tetamu first, makcik aku, cik ma and family. time tuh tengah baru nak rebus spageti. and guess what, tetamu datang, aku still tak mandi. so g mandi cepat cepat and spageti tuh sedang elok siap direbus.

and and and, ada satu insiden pasal spageti tuh. but, can not tell here. very confidential. hehe. annoying tak? annoying tak? haha. suke hati aku la. ade aku kesahh? HAHAHA. maaf zahir bating!

ramai gila sedara mara datang beraya kat rumah. tak menang tangan woo... huhuhu. penat den jadi tukang basuh pinggan kat belakang... urggh tapi ikhlass. raya setaun sekali jee. i dont really care. happy je. walo da pakai baju kitew cantek cantek tapi jadi tukang basuh pinggan je kat belakang. sobs.

tahun lepas sempat la jugak breakfast dulu sebelom orang datang rumah, tahun ni memang serba tak sempat. di tengah kesibukan orang datang tuh. aku dengan adik aku yang FORM 5 ni melantakkan diri bajet tetamu kat meja makan tengah alam tuh. peduliiikkk hape kan?? lapaaaar weh.


i makan spageti i buaaat tauu. tak pandang pon sate yang bergemerlapan ituu. muahaha!

owh ye, raya tahun ni macam best sebab member MRSM dulu datang rumah. terima kasih HANIF dan HAKIM sudi mai rumahh i yang tak seberapa ni.


insyaAllah kawan sampai syurga. :)

kawan kawan 1991 tak datang tahun ni. busy barangkali. tak pe. nak buat macam mana. raya ke-2 kot, aku pon bz like a bee. :D

petang tuhh macam dah ok sikit trafik. so aku pon follow member aku dua orang ni p beraya rumah kawan kitorang kat kandis, cila nama die.. :) tapi gambar tak amik pulak. sebab aku yang biasanya jadi tukang ajak amik gamba tak bersuara. hakhak. kat rumah cila baru jumpa nasik. burrp kenyang. ayam sedaaaap. :)

dalam masa yang sama, budak budak medic yang tengah BERKETUK KETUK SYAWAL dah mesej cakap nak datang rumah. aku pon berkejar la balik rumah... aku dah gabra takut dorang sampai aku still dalam kereta sebab time tuh memang tengah jem. siap mesej ayah lagiii, suh layan kalo dorang sampai dulu.. tengok tengok lambat jugak dorang sampai... dekat nak maghrib baru sampai.. 


anyhow terima kasih sangat sebab sudi datang jauh jauh dari TUMPAT.

dan dengan itu berakhirlah raya ke dua saya. tak pernah pernah open house sampai ke malam. :) penat memang penat tapi puas tengok orang datang makan kenyang kenyang. tahun depan datang lagi ye. insyaAllah.


Comments

Popular posts from this blog

MOVIES : DEVIL + RESIDENT EVIL AFTERLIFE

semalam movie marathon lagi. tapi style baru. kalo style lama, aku lepak je kat rumah or kolej. tengok movie kat laptop. tapi semalam aku tengok movie len skit. orang panggil. movie marathon style orang kaya kaya. ye, dengan xsedar diri nye aku telah tengok wayang dua kali dekat panggung wayang. hahahha. terok kot. banyak betol duit. haih. haih. haih. yang pasti aku tengok DEVIL devil ni macam cerita bunuh bunuh la jugak. roh orang mati kena bunuh, datang balas dendam kat orang yang bunuh dia tuh. scene banyak kat dalam lif. ngeri la cara die bunuh sume. huu. menakotkan. and RESIDENT EVIL n bukan 3d. xda duit da. wuwuwu. what i can say as one of resident evil punye gamers. i expect more action. cerita dia macam lame gile. tempat pon. all white. wuuu, tau x dah bape banyak movie buat tempat all white. bosan tau x. dah la aku xpaham ending die. salah aku kot bengap. =.= okay, bye.

nak tahu apa rupe kraken?

do u know kraken? kraken tuh macam satu binatang lah. yang menggerunkan. i know pon sebab hari tuh tengok movie clash of the titans.  so, nak tahu how it look likes? gerun sangat ke? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  TADAA! OMG. i am in tears. LOL. funny meh. HAHA FMTU ; semakin hari semakin risau. hurm

hadiah wanita tiap bulan

salam every month, woman are given their own special time to experience menstrual cycle. atau period orang kita selalu dok panggil. time ni lah mood jadi x stabil. sebab hormone dah naik turun. yang sepatutnya turun naik, yang naik turun. maka senang lah bagi perempuan itu mengeluarkan kata kata nista, yang berbisa. dan boleh membuatkan telinga si pendengar bernanah dan hati pon jadi panas. jadi, haruslah kamu menjaga hati wanita wanita yang sedang period, atau akan period. senang cerita, jangan cari pasal. biasanya, perkara ini akan reda bila nak hujung hujung period. how its happen? tengok day 6 tuh, HORMONE HELL. a very bad day lah to mess with us.  yang paling xbest, kalau sakit over sangat, dan kepala pening pening. segala benda nak buat sume x jadi. serius x suka.  how to cure it? amik je pontalon, painkiller tuh. -.-" the very least i can do when having exaggerated pain during menses. *namun begitu ye kawan kawan, ubat jangan makan selalu. nanti kidney tersumb