Skip to main content

REVIEW : sumpahan kum kum

salam.

sorry lah korang aku update review cerita sumpahan kum kum malam malam buta ni.
aku tau korang cuak. kan kan?

ok. let's start.

cerita ni memang at the bottom list la from all the movies yang aku nak tengok.
sebab?

1) cerita hantu melayu. 
2) cerita hantu. 
3) cerita melayu.

whatdoyaexpect la? aku suka cerita melayu. but then cerita hantu melayu movie biasanya macam bodoh je. trailer je seram but bila aku dah beranikan diri tak seram pon. penat je dok takot, padahal tak takot pon. LOL.

dan sebab cerita hantu. seriously, cerita hantu memang aku tak da lah nak layan sangat. kau bukak tv tiga cerita pelik seriau malam malam memang aku suruh kau tukar teros or aku blah masuk bilik. xpayah nak misteri nusantara sangat lah malam malam. n tak payah nak berbomoh bagai keluar kan jin orang dok meracau racau. memang aku cuak. tambahan kalau aku dok sorang kat rumah.

tapi aku beranikan diri gak tengok cerita ni dengan harapan cerita ni best and berbaloi duit aku. 

eh, mukadimah. panjang nya? 

ok. how was the movie?



ni poster dia. mencuak kan jugak lah.
btw, aku tak tengok pon poster dia before tengok movie.


sinopsis 
ada satu perempuan bermuka hodoh bernama milah. dia ni selalu kena ejek dengan kawan kawan dia. maka dia ber-ilmu hitam dengan mak som. mak som ni yang buat perjanjian sama syaiton, and taruk susuk kat muka milah ni. dengan syarat lah, milah tak boleh tengok cermin within 44 days. 
tapi sebab muka dah lawa, dah cun, dah tak tertahan nak tengok muka sendiri yang lawa. milah pon tengok lah jugak cermin tuh. selepas itu, muka milah jadi extra hodoh dari yang asal.
milah pergi menangis kat mak som. mak som kata dah tak ada cara lain dah. namun selepas didesak bagai mak som bagi satu cara yang kejam. iaitu dengan minum darah 9 gadis sunti. lepas tuh milah boleh lawa balik. dan mangsa pertama milah adalah anak gadis maksom sendiri. milah bunuh anak maksom, shiema. (agak kejam cara bunuh dia) 
kisah itu diketahui maksom.mmaka, maksom mahu mengakhiri segala nya. lalu maksom bunuh milah. sebelum mati, milah berikrar, dia akan bunuh semua gadis sunti keturunan maksom. selepas hari tuh, hantu milah berlegar legar di kampung. rohnya tidak tenang sebab tanam tak sempurna.   
and then, cerita continues. hantu si milah ni nak bunuh cucu maksom (tini) ni. tang sini lah yang bapak seriau, tambah tambah time ayah tini (anak maksom) kena rasuk dek hantu milah ni. ending dia, i recommend u sendiri tengok lah. okay?

so, tengok-lah.
sebab sangat cuak. and u akan puas hati lah. berbaloi duit wayang u. 

pictures here. ( x nak masukkan dalam blog. nanti tak ada yang nak baca sebab cuak kang) 

ok bye.

Comments

Nik Lisa said…
@Saffrina Ropiee

tengok lahh. walaupon seram, best!

Popular posts from this blog

MOVIES : DEVIL + RESIDENT EVIL AFTERLIFE

semalam movie marathon lagi. tapi style baru. kalo style lama, aku lepak je kat rumah or kolej. tengok movie kat laptop. tapi semalam aku tengok movie len skit. orang panggil. movie marathon style orang kaya kaya. ye, dengan xsedar diri nye aku telah tengok wayang dua kali dekat panggung wayang. hahahha. terok kot. banyak betol duit. haih. haih. haih. yang pasti aku tengok DEVIL devil ni macam cerita bunuh bunuh la jugak. roh orang mati kena bunuh, datang balas dendam kat orang yang bunuh dia tuh. scene banyak kat dalam lif. ngeri la cara die bunuh sume. huu. menakotkan. and RESIDENT EVIL n bukan 3d. xda duit da. wuwuwu. what i can say as one of resident evil punye gamers. i expect more action. cerita dia macam lame gile. tempat pon. all white. wuuu, tau x dah bape banyak movie buat tempat all white. bosan tau x. dah la aku xpaham ending die. salah aku kot bengap. =.= okay, bye.

nak tahu apa rupe kraken?

do u know kraken? kraken tuh macam satu binatang lah. yang menggerunkan. i know pon sebab hari tuh tengok movie clash of the titans.  so, nak tahu how it look likes? gerun sangat ke? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  TADAA! OMG. i am in tears. LOL. funny meh. HAHA FMTU ; semakin hari semakin risau. hurm

hadiah wanita tiap bulan

salam every month, woman are given their own special time to experience menstrual cycle. atau period orang kita selalu dok panggil. time ni lah mood jadi x stabil. sebab hormone dah naik turun. yang sepatutnya turun naik, yang naik turun. maka senang lah bagi perempuan itu mengeluarkan kata kata nista, yang berbisa. dan boleh membuatkan telinga si pendengar bernanah dan hati pon jadi panas. jadi, haruslah kamu menjaga hati wanita wanita yang sedang period, atau akan period. senang cerita, jangan cari pasal. biasanya, perkara ini akan reda bila nak hujung hujung period. how its happen? tengok day 6 tuh, HORMONE HELL. a very bad day lah to mess with us.  yang paling xbest, kalau sakit over sangat, dan kepala pening pening. segala benda nak buat sume x jadi. serius x suka.  how to cure it? amik je pontalon, painkiller tuh. -.-" the very least i can do when having exaggerated pain during menses. *namun begitu ye kawan kawan, ubat jangan makan selalu. nanti kidney tersumb