Skip to main content

Lepak I-City

salam



How was it planned?

At first, si Arimi ni tuit kata nak p i-city. 
Aku pula memang dah lama teringin nak g i city yang maju gila from before. 
Ye la. First time aku g dulu, tak ada banyak benda pon. 
But as time goes by, makin hari makin banyak lampu and siap ada rides lagi. Snowalk lagi.
Aku memang teruja sangat lah nak pegi. 
Perangai kebudak budakan orang tua berusia 21 tahun ini memang xboleh blah.

Then, I reply la tuit arimi kata nak join. And i ajak Nizam sekali. And kebetulan, Afiq macam aware hal ni jugak by reading our tweets kot. Then, Afiq join jugak lah.
Then lepas rancang ape bagai. Akhirnya on, sabtu lepas kitorang pegi sana. 

Actually, benda ni bukan big events pon la. Just a hang-outs lepak lepak with friends.

Cute Flowers

Kitorang janji nak jumpa pukul 8.30 malam kat Giant syeksen 7 tuh.
Aku and Nizam tumpang kereta afiq g i-city.

Memang jammed la kan. Ramai gilaaa. Dah la weekend.

Si Arimi forever alone xnak join so, dia bawak motor dia je masuk dalam.
Car per entry, RM 10. Motor free je.

Aku masuk masuk da teruja tengok merry go round besar gedabak.
colourful and all. waaaa.

Aktiviti kitorang just jalan jalan, lepak lepak, catch-up stories, things. Simple je.

And i was tertarik by hairband yang macam telinga bear and ada lampu.
Rm 5 each, but x beli sebab rasa membazir and cam segan je. LOL.
why me so kebudak budakan. -_____-

Then, kitorang jalan jalan lagi.
Tengok rides. Took plenty of pictures here and there.


Arimi, Afiq and Me.


Coaster. Budak budak punye. Tak mencabar langsung.


Arimi #foreveralone peluk tiang LOL


Colourful. Wheel ferris? Feriis Wheel? whateve.


Hydra like tree


Lawwaa.


Idk what we call this. Tapi yang kuda pusing pusing tuh.

 

Pokok 

Then, dorang nak main spinner
RM 5 / entry

Aku x join. Sebab pakai skirt. LOL. -______-


Arimi beli tickets


Diorang. Me #foreveralone


RO91 => Republic Of 1991


Those yang joing!

Lepas dah bosan jalan.
Kitorang g kat kedai pulak.
Niat di hati nak main laser tag.
Tapi tutup pulak.

Then Aku n Nizam sangkut masuk tengok movie 6D pulak.
Syiok gak la. Sebab ko nampak kepala ular tuh depan mata ko. And bila dia kasi bisa tuh,
Habis basah baju ko. -____- 
RM 12/entry -- 10 minutes duration


Sementara kitorang masuk ni, dorang g bawah cari karaoke.
 Yang tutup jugak. -_____-


Semua da kebulur.
Then balik lah.
So, p makan kat Bintang Sidewalk Syeksen 7 tuh.


Last picture sebelom balik. Bye I-City.


Mereka melantak-kan diri makan.
Sedap la tuh kot.

Aku diet maka aku tak makan. HHAHA.
Nasib ada Wifi.
Aku online je lah. :D

After that, kitorang pon bersurai. 

Cute Flowers

PS : Walau orang/aku sendiri kata I-City bosan or tak best, aku tetap rasa best sebenarnya. Sebab kat sana lawa sangat. :D

Comments

Popular posts from this blog

MOVIES : DEVIL + RESIDENT EVIL AFTERLIFE

semalam movie marathon lagi. tapi style baru. kalo style lama, aku lepak je kat rumah or kolej. tengok movie kat laptop. tapi semalam aku tengok movie len skit. orang panggil. movie marathon style orang kaya kaya. ye, dengan xsedar diri nye aku telah tengok wayang dua kali dekat panggung wayang. hahahha. terok kot. banyak betol duit. haih. haih. haih. yang pasti aku tengok DEVIL devil ni macam cerita bunuh bunuh la jugak. roh orang mati kena bunuh, datang balas dendam kat orang yang bunuh dia tuh. scene banyak kat dalam lif. ngeri la cara die bunuh sume. huu. menakotkan. and RESIDENT EVIL n bukan 3d. xda duit da. wuwuwu. what i can say as one of resident evil punye gamers. i expect more action. cerita dia macam lame gile. tempat pon. all white. wuuu, tau x dah bape banyak movie buat tempat all white. bosan tau x. dah la aku xpaham ending die. salah aku kot bengap. =.= okay, bye.

nak tahu apa rupe kraken?

do u know kraken? kraken tuh macam satu binatang lah. yang menggerunkan. i know pon sebab hari tuh tengok movie clash of the titans.  so, nak tahu how it look likes? gerun sangat ke? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  TADAA! OMG. i am in tears. LOL. funny meh. HAHA FMTU ; semakin hari semakin risau. hurm

hadiah wanita tiap bulan

salam every month, woman are given their own special time to experience menstrual cycle. atau period orang kita selalu dok panggil. time ni lah mood jadi x stabil. sebab hormone dah naik turun. yang sepatutnya turun naik, yang naik turun. maka senang lah bagi perempuan itu mengeluarkan kata kata nista, yang berbisa. dan boleh membuatkan telinga si pendengar bernanah dan hati pon jadi panas. jadi, haruslah kamu menjaga hati wanita wanita yang sedang period, atau akan period. senang cerita, jangan cari pasal. biasanya, perkara ini akan reda bila nak hujung hujung period. how its happen? tengok day 6 tuh, HORMONE HELL. a very bad day lah to mess with us.  yang paling xbest, kalau sakit over sangat, dan kepala pening pening. segala benda nak buat sume x jadi. serius x suka.  how to cure it? amik je pontalon, painkiller tuh. -.-" the very least i can do when having exaggerated pain during menses. *namun begitu ye kawan kawan, ubat jangan makan selalu. nanti kidney tersumb