Skip to main content

sheehan's

salam.

saya ada beberapa cerita.
mari mulakan.

cerita 1

kenapa saya x boleh balik rumah sekarang?

sebab nya,

1) kalau balik, kerja belajar saya sewajibnya tidak akan bergerak.
mungkin bergerak, tapi hanya dua tiga pages. dan itu sangat bahaya.

2) kalau balik, saya akan gedik untuk buat aktiviti baking. serius gatal nak buat cake sekarang ni. cepat salahkan gamba cake ni.

saya namakan cake pelangi, boleh?
3) oh ye, saya juga for sure akan menjahit. saya geram tengok blog yang buat benda handmade. saya rasa macam nak buat jugak.

4) dan juga, sebab saya rasa sudah lewat jika saya balik sekarang. kalau nak balik, seharusnya balik malam jumaat hari tu lagi.

--------------------------------------------------------------

cerita dua.

walaupun saya di dalam minggu belajar. saya masih tidak dapat melupakan kegiatan harian saya, iaitu online.
tambahan lagi facebook. saya suka facebook-ing!

dan ada member saya pergi post gambar time dia pergi belon air panas hari tuh.
dia guna camera LCA+ then dia sumbat dengan filem elitechrome.
(ye, LCA+ itu jatuh bawah lomo jugak)

mari lihat gamba.
amik dari facebook pelayar ibu kota cinta, <== dia otai! :)

real, xda nak edit edit. <3
terbaik suka suka suka sejuta kali!
saya jatuh cinta dengan kaler dia. lawa gila. 
tiba tiba rasa nak pinjam LCA+. 
sape baik hati, nak kasi pinjam? :)

--------------------------------------------------------------

cerita 3

ini cerita pasal mimpi.

semalam ye semalam saya mimpi.
dan ianya sangat scary.
bukan pasal hantu yang pasti.

pasal ini.
ok lah.

habis sudah cerita saya. 

terima kasih kerana membaca. 
bye, harus pegi sambung belajar. 

ps : does anybody remember sheehan's sydrome cause what?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
hypopituiturism.  :)
(post partum ischemic necrosis)

macam mana?
pituitary gland ni ada due bahagian, ant and post.
yang ant di supply oleh portal venous system, post lak dari arterial system.
bila perempuan ngandung, die akan hasil kan banyak prolactin. (anterior)
so, lactotropes nye cells, which are acidophils.. dia akan jadi banyak dan banyak.
tapi blood supply xsignificant sebab dari portal venous system je.
bila time beranak, banyak kuar darah, pressure change pastu, portal system pressure decrease..
berlakulah necrosis, and ischemia..

which later on will lead to HYPOPITUITURISM!

Comments

Liyana said…
heee =)
*saya memang rajin*
najihahfara said…
sedapnye kek kat atas tu.,,,huhu mengancam
Melle Abadi said…
lca tu lomo ke ape?
qucachahir said…
saya datang melawat.. ;)
thankz singgah blog saya yew.. =)
Raji and Yeen said…
lisas kau boleh jahit plushie tak?
~Nabilah~ said…
waaa...bgos btol...pndai msk...pndai jahit....btw,kek 2 nmpk mcm sdp jer...hehehe

Popular posts from this blog

MOVIES : DEVIL + RESIDENT EVIL AFTERLIFE

semalam movie marathon lagi. tapi style baru. kalo style lama, aku lepak je kat rumah or kolej. tengok movie kat laptop. tapi semalam aku tengok movie len skit. orang panggil. movie marathon style orang kaya kaya. ye, dengan xsedar diri nye aku telah tengok wayang dua kali dekat panggung wayang. hahahha. terok kot. banyak betol duit. haih. haih. haih. yang pasti aku tengok DEVIL devil ni macam cerita bunuh bunuh la jugak. roh orang mati kena bunuh, datang balas dendam kat orang yang bunuh dia tuh. scene banyak kat dalam lif. ngeri la cara die bunuh sume. huu. menakotkan. and RESIDENT EVIL n bukan 3d. xda duit da. wuwuwu. what i can say as one of resident evil punye gamers. i expect more action. cerita dia macam lame gile. tempat pon. all white. wuuu, tau x dah bape banyak movie buat tempat all white. bosan tau x. dah la aku xpaham ending die. salah aku kot bengap. =.= okay, bye.

nak tahu apa rupe kraken?

do u know kraken? kraken tuh macam satu binatang lah. yang menggerunkan. i know pon sebab hari tuh tengok movie clash of the titans.  so, nak tahu how it look likes? gerun sangat ke? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  TADAA! OMG. i am in tears. LOL. funny meh. HAHA FMTU ; semakin hari semakin risau. hurm

hadiah wanita tiap bulan

salam every month, woman are given their own special time to experience menstrual cycle. atau period orang kita selalu dok panggil. time ni lah mood jadi x stabil. sebab hormone dah naik turun. yang sepatutnya turun naik, yang naik turun. maka senang lah bagi perempuan itu mengeluarkan kata kata nista, yang berbisa. dan boleh membuatkan telinga si pendengar bernanah dan hati pon jadi panas. jadi, haruslah kamu menjaga hati wanita wanita yang sedang period, atau akan period. senang cerita, jangan cari pasal. biasanya, perkara ini akan reda bila nak hujung hujung period. how its happen? tengok day 6 tuh, HORMONE HELL. a very bad day lah to mess with us.  yang paling xbest, kalau sakit over sangat, dan kepala pening pening. segala benda nak buat sume x jadi. serius x suka.  how to cure it? amik je pontalon, painkiller tuh. -.-" the very least i can do when having exaggerated pain during menses. *namun begitu ye kawan kawan, ubat jangan makan selalu. nanti kidney tersumb