Skip to main content

TV SHOW : grey's anatomy

salam.

tahniah grey's anatomy sebab berjaya membuat kan aku menitis kan air mata.



bagi aku, aku suke cerita ni sebab dia banyak guna term term yang aku paham.
lagipon dapat tengok hows the intern work. 
hectic gila kot.

cerita ni is about surgical intern yang live to survive hospital yang sentiasa ramai orang tuh. best la, sebab case dia macam macam and very interesting. i yang tengok pon macam at least dapat gain ilmu jugak la. plus, cerita ni banyak part part saspen. tang tuh yang ditunggu tunggu tuh. suke benor aku tengok tang tang saspen ni. :P


serius kot, first time aku tengok grey's anatomy
aku menangis.

(abaikan saat saat pertaama first episode season 1 grey's anatomy, memang agak celaka sikit. -.-")

ok balik kepada kenapa aku menangis tengok cerita tuh.

sebab nya :

1) mengenang nanti aku akan kena marah dengan doctor senior aku. (peeehhhh, alasan boleh terima x? i sensitive tau. hik hik.)

2) mengenang nanti aku kena jaga patient. and tiba tiba patient tuh sesak nafas, bloood pressure turun, then aku kena cepat cepat fikir ape aku kena buat, dan bila aku cakap kasi ubat ni, and tibe2 patient tuh allergik plak ubat yang aku cadangkan tuh... then aku kena fikir ubat lain dalam masa yang genting itu. aku rasa aku yang collapse nanti . ( tanda tanda kena mantopkan ilmu pharmacology)

3) dan lain lain. hahahhaha. (xda idea dah)

so now, aku tengah melayan grey's anatomy la. :)

tapi beware lah, cerita ni banyak part tut sikit. 
cam bongok je. -.-"


yeehaw. 

k lah, bye bye.

Comments

suerafe said…
grey anatomy mmg terbaik. bila tgk ni tingtingting dalam otak nak jadi dokttor laaaaa. hihi
qucachahir said…
hai..singgah blog n follow.. :)
nice blog..
WZulhilmi said…
even org yg tak amik medical courses sedih bila tgk cerita nih... =(
solomolo said…
feberet !!!~


jom teka yang mana satu solomolo ? > http://solomolo.blogspot.com/2011/04/teka-yang-mana-satu.html
Anonymous said…
Salam jugak..huhu dh lame x lyn cite cmnie.
Nik Lisa said…
@sueRAFE

hahaha, pendorong baik punye. :)
Nik Lisa said…
@WZulhilmi


yeah, memang sedih~ hohohoh
Nik Lisa said…
@Novelgurl

dah tu layan cerita macam mana sekarang?
Unknown said…
wow..nice entry..
singgah n follow your blog..
tengkorakemas said…
tengok kat channel apa?

kalau cite house memang rumit, si house tu ada gaya dan solution sendiri,

tapi sekarang kat axn, musim csi, hawaii five 0 dan leverage, hehe

dah tak tertengok siri lain xD
Sca Ndx said…
ok dah lama tinggal grey. house tak pernah tgk. supernatural lah best. :)
Raji and Yeen said…
owh ak tgk cter drama jepong jer psl doktor2 nih
kalau dlu rajin gak tgk house
;D

aah byk gak risk jdi doktor nih kan
nak2 allergic ngn ubat tuh =.=
kalau ak sure ak yg pengsan nervous ttaw nk wtper =.=

ps: aah scandx supernatural lah best kan? hahaha
Anonymous said…
singgah n follow awk..
Nik Lisa said…
@tengkorakemas

kite donlod la tengkorakemas..

yup2, inteligent sgt dah dia tuh.

layan axn eh? kite belaja xbalik rumah, xda tv.

so suka hati je, nak tengok donlod. hehe
Nik Lisa said…
@Sca Ndx

supernatural pasal ape?
jakun nye xpernah tgok supernatural.
Nik Lisa said…
@Raji berkata

jepong aku nengok gak.
team medical dragon, code blue dengan voice.
besssssst best! :)

aku pon rasa aku akan pengsan. :(

Popular posts from this blog

MOVIES : DEVIL + RESIDENT EVIL AFTERLIFE

semalam movie marathon lagi. tapi style baru. kalo style lama, aku lepak je kat rumah or kolej. tengok movie kat laptop. tapi semalam aku tengok movie len skit. orang panggil. movie marathon style orang kaya kaya. ye, dengan xsedar diri nye aku telah tengok wayang dua kali dekat panggung wayang. hahahha. terok kot. banyak betol duit. haih. haih. haih. yang pasti aku tengok DEVIL devil ni macam cerita bunuh bunuh la jugak. roh orang mati kena bunuh, datang balas dendam kat orang yang bunuh dia tuh. scene banyak kat dalam lif. ngeri la cara die bunuh sume. huu. menakotkan. and RESIDENT EVIL n bukan 3d. xda duit da. wuwuwu. what i can say as one of resident evil punye gamers. i expect more action. cerita dia macam lame gile. tempat pon. all white. wuuu, tau x dah bape banyak movie buat tempat all white. bosan tau x. dah la aku xpaham ending die. salah aku kot bengap. =.= okay, bye.

nak tahu apa rupe kraken?

do u know kraken? kraken tuh macam satu binatang lah. yang menggerunkan. i know pon sebab hari tuh tengok movie clash of the titans.  so, nak tahu how it look likes? gerun sangat ke? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  TADAA! OMG. i am in tears. LOL. funny meh. HAHA FMTU ; semakin hari semakin risau. hurm

hadiah wanita tiap bulan

salam every month, woman are given their own special time to experience menstrual cycle. atau period orang kita selalu dok panggil. time ni lah mood jadi x stabil. sebab hormone dah naik turun. yang sepatutnya turun naik, yang naik turun. maka senang lah bagi perempuan itu mengeluarkan kata kata nista, yang berbisa. dan boleh membuatkan telinga si pendengar bernanah dan hati pon jadi panas. jadi, haruslah kamu menjaga hati wanita wanita yang sedang period, atau akan period. senang cerita, jangan cari pasal. biasanya, perkara ini akan reda bila nak hujung hujung period. how its happen? tengok day 6 tuh, HORMONE HELL. a very bad day lah to mess with us.  yang paling xbest, kalau sakit over sangat, dan kepala pening pening. segala benda nak buat sume x jadi. serius x suka.  how to cure it? amik je pontalon, painkiller tuh. -.-" the very least i can do when having exaggerated pain during menses. *namun begitu ye kawan kawan, ubat jangan makan selalu. nanti kidney tersumb