Skip to main content

Minyak ikan yang sangatlah bagus untuk kesihatan

Penah dengar tak minyak ikan, fish oil, ect ect?
Ape yang bagus sangat minyak ikan atay fish oil ni?
Actually dalam minyak ikan ni ada omega-3..

Korang tau tak omega 3 ni banyaaaak sangat khasiat dia..
tapi yang sedihnya badan kita ni tak hasilkan omega 3 ni sendiri..
so penting actually untuk korang amik supplement omega 3 in ur daily diet.
Disebabkan banyaknya khasiat omega 3 ni.

Daily requirement is about 1000-2000mg per day
So sehari boleh la nak consume 1 atau 2 tablet omegaguard
1 capsule omega guard ada 999mg (campuran DHA and EPA)

Antara khasiat omega 3 ni
✅ kesihatan jantung
- kurangkan radang so xde la senang dapat heart attack
- kurangkan cholesterol and tekanan darah yg jugak akan kurangkan risiko dapat jantung block

✅ kesihatan otak
- otak kita banyak made of fat. So bila kita makan omega guard ni yg good fat ni dia akan meningkat congnitivity otak kita. 😊

✅ kesihatan sendi
- maintain bone density
- joint mobility
- kurang rasa sakit sendi bila nak bengkok2 kan kaki tu..

✅ ibu hamil/pantang
- brain developement and immune function baby
- become less moody, sihatkan diri masa lepas pantang

Bonus
✅ kesihatan kulit
✅ weight loss
✅ tingkatkan immune badan
✅ tolong production and function hormone

Omega3 ni adalah good fat! 😊😊

So lets consume omega 3


Comments

Popular posts from this blog

disable right click, meh aku nak cakap sikit.

adeilah. this is my thousand times kena benda yang sumpah aku rasa annoying gila. and i promise, when it reachs thousand times,  i will make special post nak kecam pasal benda ni. penat tau x? nyusahkan hidup aku betol la. eeeeee. xsuke lah orang buat  disable reeee-ait click tuh? ngat orang nak curik sangat ke. nyusah tau x, nak kena drag2 link orang tuh pi naik tab baru. kang aku tekan jer, xbaca lak blog kau.  xkomen lak blog kau. hishhh! kau lak bising bising kata xada orang nak komen. len kali, xyah letak link aa kalau nk disable sgt right click tuh. dah tuh, bila dah right click nak bukak new tab, kuar window kecik,  ayat kemain lagi... "jangan curi, i hate copycats yada yada" "eh, nak buat ape tuhh?" hellooooo, xfikir ke kalau orang yang BUKAN NAK CURI TAPI NAK BUKAK LINK je tekan? ayat ko semacam la beb, memang sakit hati aku baca. sebelum aku get lost. aku nak cakap, jangan nak hentam aku. masing masing ada opinion kan? so, ini opinion aku pasal be

nak tahu apa rupe kraken?

do u know kraken? kraken tuh macam satu binatang lah. yang menggerunkan. i know pon sebab hari tuh tengok movie clash of the titans.  so, nak tahu how it look likes? gerun sangat ke? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  TADAA! OMG. i am in tears. LOL. funny meh. HAHA FMTU ; semakin hari semakin risau. hurm

nak gak macam ni~

ciri suami yang baik. ada ilmu agama, bukan takat solat 5 times per day. ADA ILMU AGAMA. boleh bimbing aku. kalau aku wat salah die boleh tegor. duduk elok elok sikit boleh x? aku suke sebenarnya kau tegor aku macam ni. tegor baik baik macam nak gurau tp besar maknanya. i like~ then, bukan nak perosak aku. aku ni mudah terpedaya. mudah hanyut. memang kena dapat laki baik baik lah. xde die nak tambah pedaya kan aku, tambah hanyut kan aku~   tengok ni.  aku harap yang terbaik~