Skip to main content

innalillah

"sesungguhnya ya hidup itu pasti akan meninggalkan kita suatu hari nanti"

satu fakta yang tak dapat dicanggah lagi, kan?

when it involved acquaintances. it doesn't matter much. i mean, memanglah sedih but kesan die pada hati, jantung, perasaan ni tak kuat sangat. 

but, bila involved orang yang kita kenal, orang yang aku nak kenal sebab banyak good words about him, orang yang im expecting to be one of my significant one, one fine day later.. 
i just dropped. my feeling was crushed. 

tanggal 21 julai 2014.

around 8pm, masa ni baru lepas bukak puasa..
aku dikejutkan dengan berita ayah u meninggal dunia sebab accident.
i just cant even believe it. masa u bagitahu im speechless.
taktahu nak respon apa. altho aku still takde kaitan yet dengan arwah, aku still terasa kehilangan arwah.
sebab he is ur dad. someone dear to u of course. someone meaningful to u.

i doakan arwah ayah ditempatkan di kalangan mereka yang beriman. aminn.

and....
one thing i know for sure, its (our relationship) gonna differ from that moment on.

but i dont care about my feeling. 
im okay sebab bukan i yang kena sume ni.
yang tested this time, it was u..
so jangan layan perasaan sendiri lisa. pastu tak pasal pasal die kena layan ur feeling pulak.
i know u r very kuat.
it was him who need ur support right now. not the other way round.
jangan buat dia rasa burden.. and need to take care of all other peoples' feeling. (his family and me-tak pasal2 kena jaga my perasaan--dont let him ever have to care of my feeling! -- because im okay!)
be there for him, make sure he felt someone(it has to b me) is taking care of his feeling while he was taking care of others' feeling. (his family only)

because i know him, he is someone who wanna do his best for his family.
i just want him to be strong for his family. 
i want him to be there with his family. 
and i want to be by his side, supporting him thru all this huge test.
i really wish to b there for him just to console him.
but im far. im in kelantan while he was in KL at that time. (now in perak)

and i also know that he was someone who want to take care of me as well
but now, he can't do that yet..  (macam sebelom2 ni) 
now, he has to support his family. 
so i just have to let him be for a while..
seeing him being so strong for his family make me proud of him..
walaupon he tak open up his feeling for me yet.. i dont care..
stay strong like that k awak..
tugas aku, be by his side.. and support him no matter what..

sesungguhnya perasaan buat orang happy, lagi best dari perasaan buat orang risaukan kita..
im growing up i guess..

if we can went through this together, insyaAllah we can get through anything after this.

dengan itu ya Allah, kau bantulah aku.. untuk aku bantu dia..
ya Allah, kau kuatkan hatiku ya Allah, untuk sentiasa bersama dengannya di saat die kesedihan ni. 
ya Allah, kau titipkan rasa sabar di dalam diri ini.
ya Allah, kau jagalah hati ku agar aku boleh jaga hatinya.


Comments

Popular posts from this blog

nak tahu apa rupe kraken?

do u know kraken? kraken tuh macam satu binatang lah. yang menggerunkan. i know pon sebab hari tuh tengok movie clash of the titans.  so, nak tahu how it look likes? gerun sangat ke? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  TADAA! OMG. i am in tears. LOL. funny meh. HAHA FMTU ; semakin hari semakin risau. hurm

cupcake saya.

before balik uitm hari tuh. ade request cupcake dari kawan.  so, aku pon buat lah.  nak resipi? pi usha  blog budak comel ni.   ada satu je resipi kat situ.  supposedly kena taruk vanilla extract. but then xjumpa. aku pon taruk banana flavour. xpasal2 rasa macam kek pisang. =.= biasa nya kalo aku buat aku bakar, maksud aku.. aku taruk dalam oven. tapi kali ni. aku kukus. ingat nak buat ikot resipi ziza bagi. tapi xjumpa brown sugar pulak. yang rasa cam nk hempuk kepala sendiri bila lepas aku dah siap mix bahan bahan. aku pon ternampak la brown sugar elok je atas bekas.  huu. memang rasa cam nak campak diri dalam sungai.  =.= bekas pulak men guna je mana yang ada. tuh yang ada dua size. medium n small. ni before aku lukis lukis.  aktiviti melukis terpaksa ditangguh sebab piping bag xda.  mesti korang cakap, aku ni gatal nak wat cupcake.  tapi benda ni xda, benda tuh xda. ape lahh.  sementara tunggu mak pegi beli, aku bia je la cupcake tu dulu. hehehe. aku pulak pegi layan senario

aku menang kalah artis.

salam. aku ada buat poll tau. so, kalau rajin boleh la buatkan. kat sidebar blog aku ni. nanti aku ulas resultnya. :) btw, entri kali ni aku wat  sesi mengutip award . yahoo. dapat award. hot weh aku ni. (erk masuk bakul golek sndiri nampak)  FIRST AWARD dari  ika puk puk ! awww thanx babe. terharu kot ko ingat aku. :) task dia,  1) ucapan anda thanx to ika sebab kasi saya award ' the best follower' ni. aww. siriyes  ika  best.  2) berikan 4 ciri wanita/lelaki idaman untuk dijadikan isteri/suami - lelaki - terer komputer - terer masak - manja cam ikan. wululwuwuw; 3) berikan 1 tips untuk mengekalkan hubungan dengan pasangan. - er, kalau xpuas hati bagitahu jer. bincang elok elok.  4) pernah anda terjumpa doa pendekat jodoh dan putus cinta ada, tadi x ingat. sorii mehh. 5) letakkan 10 link pilihan anda dan bagitahu meraka telah memenangi award ni. follower aku. sila amik kalau mahu. SECOND AWARD dari  umar . thanx umar.  cian tau umar ni. kena hentam dengan ci